Αρχείο συντάκτη Νηπιαγωγείο Το Αγαπημένο μου Σχολείο

images

«Ο ΣΑΚΟΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ»

Τα μαθήματα εξ αποστάσεως ήταν μια δύσκολη εμπειρία…Είχε όμως και πολύ ωραίες στιγμές…Μια απ” αυτές ήταν όταν παίξαμε με τους μαθητές μας, πριν τις γιορτές, το παιχνίδι «Ο ΣΑΚΟΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ»….Ζήσαμε παιδιά, γονείς αλλά κι εκπαιδευτικοί μοναδικές στιγμές…Η χαρά μου μεγάλωσε όταν μοιράστηκα το παιχνίδι αυτό σε μια μεγάλη ομάδα νηπιαγωγών στο facebook,  και έτυχε μεγάλης αποδοχής από τις συναδέλφους…Τα σχόλια τους με γέμισαν με πολλή χαρά!

d9d36f65639893fa3d8f95edcfa224e0-0

136057237_2475954712707961_3781443175004032203_n        Inked136034506_2475954799374619_6677160974904484377_n_LI

  Inked135599927_2475954842707948_4517733739186786404_n_LI           Inked135793667_2475954909374608_662731275040720724_n_LI

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 

padlet-rk4zufs91u3r48h5

Κάποιες από τις πολύ ωραίες δημιουργίες των μαθητών μας στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Περιμένουμε κι άλλες, ελεύθερες δημιουργίες, ζωγραφιές, κατασκευές από όλα τα παιδιά!

https://padlet.com/kikimih/rk4zufs91u3r48h5  (ΠΑΤΗΣΤΕ ΠΑΝΩ ΣΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ)

ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΜΕ ΟΜΟΡΦΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ ΣΤΙΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ

                               padlet-o4aofhizqv3eakrl

Παιχνίδια, παραμύθια, τραγούδια,  έθιμα, δραστηριότητες για τις διακοπές των γιορτών…

https://padlet.com/kikimih/o4aofhizqv3eakrl?fbclid=IwAR0bR3R1shZk3JmTd9zWctcds3ltLgN7yTc-5-8YCkOB9474wzIonUYkeos    (ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ)

469dffd67243ab28a10a2ec506384d85

«Αερόστατο», διαδικτυακή εκπαιδευτική πύλη για μικρά παιδιά

                                      http://www.mikrapaidia.gr/ccsintro/ ( πατήστε πάνω για να μεταβείτε στη σελίδα ή αλλιώς κάντε αντιγραφή τον σύνδεσμο κι επικόλληση στο browser σας). Για την πλήρη πρόσβαση στο υλικό του «Αερόστατου» πρέπει να είναι εγκατεστημένο το Adobe flash player

 

k

 

  • 400 διαδραστικές ασκήσεις ψυχαγωγίας και μάθησης για παιδιά 3-7 ετών
  • Τρία (3) σταθμισμένα τεστ ανίχνευσης και αξιολόγησης μαθησιακών δυσκολιών για παιδιά 5-6 ετών
  • Ασκήσεις πρώτης γραφής με χρήση ψηφιακού στιλό (digital pen) σε Tablet
  • Ασκήσεις λογοθεραπευτικής παρέμβασης
  • Υποστήριξη στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα με χρήση βίντεο
  • Σύστημα διαχείρισης για τη δημιουργία και ενσωμάτωση νέου υλικού στην πύλη
Το Αερόστατο είναι μία εκπαιδευτική πύλη, ειδικά σχεδιασμένη για παιδιά 3-7 ετών, μέσα στην οποία μπορούν να παίζουν και παράλληλα να μαθαίνουν. Υλοποιήθηκε από το Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου στο πλαίσιο της Οριζόντιας Πράξης με τίτλο «Διαδικτυακή εκπαιδευτική πύλη ψυχαγωγίας και μάθησης για μικρά παιδιά» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση».Στόχος της πύλης είναι η ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων των παιδιών, καθώς και η ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους μέσα από την ενίσχυση των νοητικών, συναισθηματικών, επικοινωνιακών και ψυχοκινητικών δεξιοτήτων τους. Τα μικρά παιδιά εξοικειώνονται με βασικές έννοιες και αποκτούν γνώσεις και δεξιότητες μέσα από δραστηριότητες, οργανωμένες σε δέκα (10) θεματικές ενότητες: Μαθηματικά, Σχήματα, Μουσική, Ο εαυτός μου και οι άλλοι, Βασικές έννοιες, Οι φωνούλες της γλώσσας, Ξένες γλώσσες, Ανακαλύπτω τον κόσμο, Διαβάζω και Γράφω.Ένας επιπλέον στόχος της πύλης είναι η έγκαιρη ανίχνευση και αξιολόγηση της μαθησιακής ετοιμότητας των μικρών παιδιών, έτσι ώστε να προετοιμαστούν κατάλληλα για τη σχολική ένταξη. Μέσα από τρία (3) σταθμισμένα τεστ ανίχνευσης πιθανών μαθησιακών δυσκολιών για παιδιά 5-6 ετών, οι γονείς ενημερώνονται για τις μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών τους σε θέματα Φωνολογικής Επίγνωσης, Γραμματικών δομών και Μνήμης και Συλλογισμών. Για πρόσθετη εξάσκηση των παιδιών σε μια από τις δεξιότητες που εξετάζει ένα τεστ  προτείνονται σχετικές αντισταθμιστικές ασκήσεις, ώστε να βελτιώσουν την επίδοσή τους στη συγκεκριμένη δεξιότητα.

 

Παράλληλα, μέσα από τις ασκήσεις λογοθεραπευτικής παρέμβασης, η διαδικασία φωνολογικής διόρθωσης παίρνει τη μορφή ηλεκτρονικού παιχνιδιού.

 

Οι οδηγίες των ασκήσεων υποστηρίζονται από την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ) με χρήση βίντεο, καλύπτοντας έτσι τις ανάγκες των μικρών παιδιών με κώφωση ή προβλήματα ακοής.

 

Στους γονείς, εκπαιδευτικούς, ειδικούς επιστήμονες (λογοθεραπευτές, νευροψυχολόγους, γνωσιακούς επιστήμονες κ.λπ.) δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας και ενσωμάτωσης νέου υλικού στην πύλη.

 

ΘΥΜΟΣ – ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΘΥΜΟΥ

112

Συνεχίζοντας τη θεματική ενότητα «ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ»  (πάτα ΕΔΩ για να δεις τις προηγούμενες δραστηριότητες), περνάμε στον…..

…ΘΥΜΟ.…Πολύ έντονο συναίσθημα…ιδίως στα μικρά παιδιά μπορεί να εκδηλωθεί πολύ…εκρηκτικά! Φυσικά, τις περισσότερες φορές οι λόγοι είναι  «αστείοι» αλλά αυτό δεν αποτρέπει τα έντονα ξεσπάσματα!!   ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΛΟΙΠΟΝ!

  • Αρχικά, δίνω στα παιδιά έναν καθρέφτη…Τους ζητάω  στην αρχή να χαμογελάσουν…Μετά να πάρουν μια θυμωμένη έκφραση… -» Πότε σας αρέσει πιο πολύ ο εαυτός σας; «, ρωτάω. Όλα τα παιδιά συμφωνούν πως είναι πιο όμορφα όταν χαμογελάνε!

111    017

  •  Αποφασίζουμε λοιπόν, να μάθουμε να διαχειριζόμαστε τον θυμό μας…Για να μην στεναχωρούμε τους γύρω μας αλλά και να μην…ασχημαίνουμε! Τι κάνουμε;; Αρχικά, φτιάχνουμε το κουτί του θυμού….Εκεί μέσα θα ζωγραφίζουμε την αιτία του θυμού μας! 002       004

005

  • Πρέπει όμως να βρούμε και τρόπους να διαχειριζόμαστε τον θυμό μας  και να ηρεμούμε. Πώς;   Εδώ εμφανίζεται το ΚΟΥΤΙ ΤΗΣ ΗΡΕΜΙΑΣ!
  • Τι θα περιλαμβάνει το κουτί της ΗΡΕΜΙΑΣ;
  • Μα φυσικά πράγματα που μας αρέσουν και μας ηρεμούν! Όπως: ένα μαξιλάρι, ένα τηλέφωνο, μαρκαδόρους, χαρτιά, ένα χνουδωτό ζωάκι,  φυλλάδιο με τεχνικές αναπνοής, αριθμογραμμή από το 1 έως το 10 . 

 026   011

027  017018

  • Και τώρα ας γίνουμε  ηθοποιοί  και ας προσποιηθούμε μία κατάσταση που συμβαίνει πολύ συχνά στο σχολείο ίσως και στο σπίτι: Παίζω με τα τουβλάκια μου κι ο συμμαθητής μου/ο αδελφός μου έρχεται και μου τα παίρνει…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 ΤΙ ΚΑΝΩ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ;
Πηγαίνω στο ΚΟΥΤΙ ΤΗΣ ΗΡΕΜΙΑΣ και βρίσκω τρόπο να ηρεμήσω:(Διαλέγω όποιον ή όσους τρόπους θέλω)
  1. Αγκαλιάζω το αρκουδάκι μου,
  2. παίρνω τηλέφωνο (στα αλήθεια ή στα ψέματα) σε ένα αγαπημένο μου πρόσωπο,
  3. ρίχνω γροθιές σε ένα μαξιλάρι,
  4. ζωγραφίζω
  5. Παίρνω βαθιές ανάσες
  6. Μετράω ως το 10

019 020021   OLYMPUS DIGITAL CAMERA032Έτσι, το ΘΥΜΟΜΕΤΡΟ μου, από κει που είχε φτάσει στην κορυφή, κατέβηκε ξανά….στην ηρεμία!!…OLYMPUS DIGITAL CAMERAΑποτυπώνουν τα παιδιά σε φύλλα εργασίας, τρόπους διαχείρισης του θυμού…031 030 029  028

Δημιουργούμε τη «Γωνιά της συμφιλίωσης», όπου τα παιδιά, ύστερα από έναν καβγά μεταξύ τους κι αφού έχουν χρησιμοποιήσει μεθόδους διαχείρισης του θυμού τους κάθονται  και κουβεντιάζουν ήρεμα με σκοπό τη συμφιλίωση.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Διαβάζω στα παιδιά το υπέροχο βιβλίο » ο μεγάλος ΘΥΜΟΣ»   της Μιρέιγ ντ’ Αλλανσέ,   συζητάμε και κατανοούν πως ο θυμός είναι σαν ένα μπαλόνι, που φουσκώνει, φουσκώνει και θα… σκάσει αν δεν βρούμε τρόπους να τον διαχειριστούμε!OLYMPUS DIGITAL CAMERAΟ Μάριος πέρασε μια πολύ δύσκολη μέρα. Ο πατέρας του τού έκανε συνέχεια παρατηρήσεις. “Βγάλε τα παπούτσια σου, έχουν λάσπες”. Ο Μάριος του αντιμιλούσε απότομα. Στο τραπέζι του έφταιγε το φαγητό. “Είσαι με τα καλά σου; Σπανάκι θα φάμε;” φώναξε στον πατέρα του ο οποίος δεν άντεξε και τον έστειλε στο δωμάτιό του να ηρεμήσει. “Σιγά μην ηρεμήσω”, συνέχισε να μουρμουρίζει ο Μάριος βλοσυρός και αγριεμένος. Μα εκεί, στο δωμάτιό του, κάτι μέσα του άρχισε να φουντώνει. Ένα τρομερό πράγμα. Φούσκωνε, φούσκωνε ώσπου βγήκε από μέσα του με ορμή. Το τρομερό αυτό Πράγμα ήταν μάλλον πολύ οργισμένο. Άρχισε να σπάει τα πράγματα του Μάριου, να κοπανάει ό,τι έβρισκε μπροστά του, να τα κάνει όλα λίμπα πραγματικά. Ο Μάριος ότι δεν πάνε καθόλου καλά. Κι αυτός ο παράξενος θυμός που είχε νιώσει μέσα του, είχε αρχίσει ακόμα πιο παράξενα να στρέφεται εναντίον του.»

OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Άρα, τώρα ξέρουμε ΤΙ  ΠΡΕΠΕΙ να κάνουμε, αν νιώσουμε πολύ θυμωμένοι για κάποιο λόγο:034Και τελειώνουμε αυτή την πολύ ενδιαφέρουσα θεματική ενότητα των συναισθημάτων με μια ομαδική αφίσα (Η ΙΔΕΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΦΙΣΑ ΑΠΟ ΕΔΩ )

025   033029

ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΑΜΕ:

001   051049  050048  047 DSCN1042   037  112

Ο ΠΡΑΣΙΝΟΣ ΔΡΑΚΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΚΟΥΤΙ

114 113

 

Ο  πράσινος δράκος και το μαγικό κουτί.

Κάποτε , σε ένα πανέμορφο δάσος , ζούσε ένας πράσινος, μεγάλος δράκος. Κάθε πρωί που ξυπνούσε έβλεπε  τα δέντρα του δάσους, έπαιρνε βαθιές αναπνοές κι ένιωθε πολύ ευτυχισμένος.Το δάσος ήταν τόσο όμορφο που γρήγορα απέκτησε τεράστια φήμη με αποτέλεσμα να έρχονται από παντού ζώα για να μείνουν εκεί. Από τότε ο δράκος έχασε την ησυχία του. Και όχι τίποτε άλλο, άρχισε να νευριάζει εύκολα και να θυμώνει.Την πρώτη φορά που θύμωσε ήταν επειδή τα σκιουράκια μάζεψαν βελανίδια και τα άφησαν παντού στο χώμα. Πήγε ο δράκος να κάνει τον περίπατό του , τα πάτησε , κι άρχισε να χοροπηδά από τον πόνο. Θύμωσε τόσο πολύ που από το στόμα του βγήκε, τι άλλο ; Φωτιά!!!Το αποτέλεσμα ήταν να καεί το δέντρο που βρισκόταν ακριβώς μπροστά του. Και δεν έφτανε αυτό, αλλά κάηκε και η γλώσσα του. Για μέρες δεν μπορούσε ούτε να μιλήσει , ούτε να φάει. Μόλις συνήλθε συνέβη κάτι άλλο που τον έκανε να θυμώσει . Ένας λαγός έφαγε καρότα και πέταξε τα κοτσάνια έξω από τη σπηλιά του δράκου. Ξαναθύμωσε ο πράσινος δράκος, έβγαλε φωτιά από το στόμα του, έκαψε δυο δέντρα αυτή τη φορά κι έκανε μεγαλύτερη ζημιά στη γλώσσα του. Ο καιρός περνούσε και τα δέντρα όλο και λιγόστευαν στο δάσος από το θυμό του δράκου. Όσο για τη γλώσσα του, είχε γεμίσει φουσκάλες και τον έκανε να τρώει μόνο γιαούρτι  και να μιλάει ……πθεβδά!!!!Μια μέρα ήρθε στο δάσος ένα ξωτικό που, μόλις είδε τη μεγάλη καταστροφή, έψαξε να βρει τι  έφταιγε. Δεν άργησε να δει τον πράσινο δράκο να βγάζει φωτιά από το στόμα του επειδή ένας τυφλοπόντικας είχε γεμίσει τον τόπο με τρύπες. Τότε το ξωτικό πήγε κοντά του και του έδωσε ένα «μαγικό κουτί». Από κείνη την ημέρα ο δράκος, όχι μόνο δεν θύμωνε, αλλά και σταμάτησε να βγάζει φωτιές και να καίει τα δέντρα. Σήμερα το δάσος έχει γίνει ξανά καταπράσινο όπως ήταν παλιά.

Τι ήταν όμως , το μαγικό κουτί;

 Ήταν ένα χρωματιστό κουτί που μέσα σε αυτό ο δράκος έγραφε ό,τι τον θύμωνε.

Οδηγίες… και για τους γονείς

Τι μπορούμε να κάνουμε τώρα με αυτήν την ιστορία;

Βάζουμε τα παιδιά να φτιάξουν ένα κουτί με την δική τους προσωπική σφραγίδα. Κάθε παιδί έχει το δικό του κουτί. Στην συνέχεια τα βάζουμε να γράψουν τι τα κάνει να θυμώνουν. Αν είναι μικρά, μπορούν να ζωγραφίσουν ή να γράψετε εσείς. Καθετί που γράφεται μπαίνει στο μαγικό κουτί και μετά γίνεται μια συζήτηση για το τι μπορεί να κάνει το παιδί όταν του συμβαίνει αυτό.

Πηγή  : psychologized.blogspot.gr

(ΤΟ  ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΑΠΟ  https://blogs.sch.gr/vpapagiann/?page_id=1922)

 

 Συναισθηματική αγωγή

  Ο Gardner (1983) ήταν αυτός που έδωσε έμφαση στο ρόλο των συναισθημάτων μέσα από τη θεωρία του για την πολλαπλή νοημοσύνη, τονίζοντας πως η νοημοσύνη δεν αφορά μόνο τον γνωστικό τομέα, αλλά και τον συναισθηματικό, εισάγοντας την έννοια της «διαπροσωπικής» και «ενδοπροσωπικής» νοημοσύνης. Στη συνέχεια ο Goleman (1998) διέδωσε τον όρο της «Συναισθηματικής Νοημοσύνης» (E.Q.) αναφέροντας πως οι βασικές κατηγορίες της συναισθηματικής νοημοσύνης είναι:
  •         Η αυτοεπίγνωση
  •         Η διαχείριση συναισθημάτων
  •         Η ενσυναίσθηση
  •         Η επικοινωνία
  •          Η συνεργασία
  •         Η επίλυση συγκρούσεων

Η σημασία της συναισθηματικής νοημοσύνης κρίνεται αποφασιστικής σημασίας, καθώς η επιτυχία στη ζωή των ατόμων οφείλεται κατά 20% στο I.Q. και κατά 80% στο E.Q. Η συναισθηματική νοημοσύνη σχετίζεται θετικά με την αποδοτικότητα, την ικανοποίηση από τη ζωή και το έργο, την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, λιγότερο άγχος, επιτυχή κοινωνικοποίηση και ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας, θετικές σχέσεις με τον κοινωνικό περίγυρο, θετικές οικογενειακές σχέσεις, μεγαλύτερη αισιοδοξία, υψηλότερη ενσυναίσθηση, υψηλότερο αυτοέλεγχο και περισσότερες κοινωνικές δεξιότητες (Δεσύλλας, 2006). Θα πρέπει ωστόσο να τονιστεί πως οι συναισθηματικές δεξιότητες μπορούν να αναπτυχθούν και να διδαχθούν, καθώς δεν πρόκειται για εγγενή ταλέντα, αλλά για επίκτητες δεξιότητες (Ταμπάκη, 2009).

  To ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα από την άλλη φαίνεται να μη δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην καλλιέργεια αυτών των δεξιοτήτων (Δεσύλλας, 2006).
 Ο Gottman (2000) προτείνει τα εξής στάδια αναφορικά με τη συναισθηματική αγωγή και διαπαιδαγώγηση των παιδιών:
  •       Επίγνωση συναισθημάτων των παιδιών
  •      Αναγνώριση
  •  Ακρόαση με ενσυναίσθηση και επιβεβαίωση των συναισθημάτων του παιδιού
  •      Βοήθεια στο παιδί να κατονομάσει λεκτικά τα συναισθήματά του
  •       Διερεύνηση στρατηγικών για την επίλυση των προβλημάτων
  • ΠΗΓΗ:Το πιο ωραίο σχολείο είναι το Νηπιαγωγείο

 

 

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

Παλιότερα, είχα ασχοληθεί εκτενώς με τη θεματική ενότητα «ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ – ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΘΥΜΟΥ».  Ένα πολύ αγαπημένο θέμα γιατί ανακαλύπτεις πολλά για το τι κρύβει κάθε παιδάκι στην ψυχούλα του….θετικά αλλά και αρνητικά συναισθήματα…Ένα θέμα πολύ επίκαιρο ιδίως αυτήν την εποχή, που η πανδημία του κορονοϊού  δημιουργεί πολλά, ανάμεικτα , δυσάρεστα συναισθήματα στα παιδιά (φόβου, λύπης, στεναχώριας, ανασφάλειας, θυμού κλπ.). Οι παρακάτω δραστηριότητες,  παρόλο που πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο, θα βοηθήσουν τα παιδιά και στο σπίτι, τώρα στην καραντίνα, να κατανοήσουν τα συναισθήματά τους, να τα εκφράσουν, να τα εξωτερικεύσουν και, ευελπιστώ, ως ένα σημείο να  αποβάλουν τα αρνητικά…

        1)  ΠΕΡΙ… ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ (1ο μέρος)

  • Αρχικά, ζήτησα από τα παιδιά να παρατηρήσουν  το πρόσωπο μου, που ήταν ανέκφραστο.. -Μπορείτε να καταλάβετε πώς νιώθω;     -Όχι κυρία, δεν καταλαβαίνουμε!, είναι η απάντησή τους…      -Μαντέψτε τώρα πως νιώθω ( εκφράσεις χαράς, λύπης, τρόμου, έκπληξης κτλ.) Τα παιδιά, παρατηρώντας την έκφρασή μου καταλαβαίνουν αμέσως το συναίσθημα..(ΟΡΑΣΗ)   Γυρνάω τώρα την πλάτη μου στα παιδιά και ζητάω να καταλάβουν το συναίσθημά μου μόνο με την ΑΚΟΗ (βγάζω κραυγές έκπληξης, τρόμου, γελάω, κλαίω)…   Συμπεραίνουμε ότι η έκφρασή μας αλλάζει ανάλογα με το συναίσθημα που νιώθουμε κι ότι για να κατανοήσουμε το συναίσθημα κάποιου, χρησιμοποιούμε τόσο την όραση όσο και την ακοή.
  • Κάθε παιδί κρατάει με τη σειρά ένα καθρέφτη και παίρνει όποια έκφραση θέλει. Τα υπόλοιπα προσπαθούν να μαντέψουν το συναίσθημα που εκφράζει…

017                      013

 

  • Τα παιδιά παρατηρούν πίνακες με συναισθήματα και στη συνέχεια χορεύουν ελεύθερα στο χώρο, ενώ ένα παιδάκι κάθεται με γυρισμένη πλάτη στα υπόλοιπα παιδιά. Μόλις σταματήσει η μουσική, τους δείχνω κρυφά σε καρτέλα μία έκφραση που πρέπει να μιμηθούν και το γυρισμένο παιδί πρέπει να μαντέψει ποιο συναίσθημα εκφράζουν. (Οι καρτέλες από ΕΔΩ και  ΕΔΩ )

025      027

050   046

 

  •  Διαβάζουμε το βιβλίο «Η παλέτα των συναισθημάτων» της Έρας Μουλάκη. Παρατηρούμε και συζητάμε με τι χρώματα εκφράζονται τα συναισθήματα στο βιβλίο…(Μπορείτε να το διαβάσετε πατώντας  ΕΔΩ)

051

Σε φύλλο εργασίας τα παιδιά χρωματίζουν τα συναισθήματα  με χρώματα που τους εκφράζουν (το φύλλο από την   ΠΑΡΑΜΥΘΟΧΩΡΑ)

056    058   062    063

  •  Και στην ελεύθερη ώρα τα παιδιά παίζουν με τον καθρέφτη και παίρνουν διάφορες εκφράσεις…

067   069

066

 

  • Παίζουμε με το Ζάρι των Συναισθημάτων!  Κάθε παιδί ρίχνει το ζάρι, λέει το συναίσθημα που δείχνει και μας αναφέρει κάποια στιγμή που ένιωσε αυτό το συναίσθημα (το ζάρι από εδώ )

001      ΖΑΡΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ

004     005

 

  • Παρατηρούμε τον πίνακα του Μιρό, «Το χαμόγελο των φλεγόμενων φτερών» . Τα παιδιά προσπαθούν  να μαντέψουν τι απεικονίζει…Εστιάζουμε στο κόκκινο πρόσωπο που δεν έχει κανένα χαρακτηριστικό και δεν μπορούμε να καταλάβουμε πως νιώθει. Ρωτάω τα παιδιά πως νομίζουν ότι νιώθει και γιατί…Το ζωγραφίζουν , γράφουν το συναίσθημα, το αιτιολογούν …

014

 

013     025

017     020    021

 

  • Βρήκα στο διαδίκτυο  ένα υπέροχο παιχνίδι για τις εκφράσεις και τα συναισθήματα! Όλα τα παιδιά ήθελαν να παίξουν και να φωτογραφηθούν με το «έργο» τους! (ΤΟ ΒΡΗΚΑ ΕΔΩ )

386388634a9013a952fc92c13e076fb8         039

050

 

 

  • Εκτύπωσα προσωπάκια χωρίς χαρακτηριστικά, τα πλαστικοποίησα και  ανά 2 παιδιά, έφτιαξαν διάφορες εκφράσεις με πλαστελίνη. Στη συνέχεια, κάθε ζευγάρι παρουσίαζε το έργο του σε όλη την τάξη και αφηγούνταν μια ιστορία, πχ. «το παιδάκι είναι στεναχωρημένο γιατί ο μπαμπάς του δεν του πήρε το παιχνίδι που ήθελε»… Οι ιστορίες των παιδιών, απίστευτες!  (ΤΟ ΒΡΗΚΑ ΕΔΩ )

    069  070

  074       077

079    062    

 

  • Παίζουμε με το βιβλίο με τα 3 μέρη , που βρήκα στο διαδίκτυο,  ΕΔΩ

101      102

094

 

  • Φτιάχνουμε τον τροχό των συναισθημάτων για να τον πάρουν τα παιδιά στο σπίτι τους ( το βρήκα στο blog  (NHΠΙΑΓΩΓΟΣ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ )..

030

  •  Μαθαίνουμε κι ένα τραγούδι για τα συναισθήματα που ανακάλυψα στο blog Popi – it   . Ο ρυθμός του πάει σαν το Χόκυ – Πόκυ…

015

  •  Βρήκα κι άλλο ωραίο παιχνίδι στο διαδίκτυο για τα συναισθήματα,  τις αστείες φατσούλες , που βάζεις διαφορετικά χαρακτηριστικά του προσώπου κάθε φορά και παίξαμε πολύ… (Η ΥΠΈΡΟΧΗ ΑΥΤΉ ΙΔΕΑ ΑΠΟ ΕΔΩ )

dc3edadf7c796795451cbcffd4f9197a

081

087        105

  • Παρουσίασα κούκλες συναισθημάτων, που βρήκα στο διαδίκτυο και παίξαμε ατελείωτες ώρες κουκλοθέατρο!!!  (Οι κούκλες από  ΕΔΩ )

040    074

  •  Φτιάξαμε το αρκουδάκι των συναισθημάτων, που βρήκαμε σε ξένη ιστοσελίδα, αλλά δυστυχώς  ξέχασα να φωτογραφίσω τα όμορφα αρκουδάκια των παιδιών… (ΑΠΟ ΕΔΩ )

5f55d6f10a5523fbdc875028a7f5ce3b

 

 «ΠΩΣ ΝΙΩΘΩ ΣΗΜΕΡΑ;»

( Δραστηριότητα που μπορείτε εύκολα να την εφαρμόσετε και στο σπίτι με απλά υλικά. Έτσι το παιδί θα έχει την ευκαιρία να  εκφράζει πως νιώθει και εσείς να ενισχύετε τα θετικά του συναισθήματα και να το βοηθάτε να αποβάλει τα αρνητικά).

  • Κάθε μέρα τα νήπια τοποθετούν το μανταλάκι  τους στη φατσούλα, ανάλογα με το συναίσθημα που νιώθουν… Έτσι, αν νιώθουν λυπημένα ή θυμωμένα για κάποιο λόγο, μπορούμε να το κουβεντιάσουμε και ν” αλλάξει θετικά η διάθεσή τους…

085

086

  • Φτιάξαμε τα προσωπάκια των συναισθημάτων με χάρτινα πιάτα ….

098

 

(Πηγή: ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ )

——————————————————————————————————————————————

 

 

 2)  ΠΕΡΙ… ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ (2ο μέρος)

Αφού μιλήσαμε γενικά για τα συναισθήματα και παίξαμε σχετικά παιχνίδια, ασχοληθήκαμε πιο πολύ με κάποια απ΄αυτά…

 

  • ΧΑΡΑ

Tι μας κάνει χαρούμενους; Κουβεντιάζουμε πότε ένιωσαν τα παιδιά μεγάλη χαρά και το καταγράφουμε…

014
Πόσο όμορφοι γινόμαστε όταν είμαστε χαρούμενοι και χαμογελάμε!
016
  • ΛΥΠΗ 

017 (2)     019

024

 

  • ΦΟΒΟΣ

Οι φόβοι των παιδιών μπορεί να φαίνονται αστείοι σε μας τους ενήλικες μερικές φορές ή ακόμα κι εκνευριστικοί αλλά για τα ίδια μπορεί να αποτελούν πραγματικό…εφιάλτη!  Γι”  αυτό, αφού διάβασα στα παιδιά 2 βιβλία σχετικά με τον φόβο για να κατανοήσουν πως είναι φυσιολογικό να φοβόμαστε, ζωγράφισαν τους φόβους τους κι αποφασίσαμε να τους εξαφανίσουμε! Τους βάλαμε στο κουτί του φόβου , ασφαλίσαμε καλά το κουτί και τους πετάξαμε στον κάδο απορριμάτων για να μη μας…ξανατρομάξουν!

(ΑΥΤΗ  Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΠΟΡΕΙ ΠΟΛΥ ΕΥΚΟΛΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ!)

035      040

041         042

057   060

062

054

064

067

 

ΜΙΛΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΟΒΟΥΣ ΜΑΣ, ΤΟΥΣ ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΜΕ, ΤΟΥΣ ΒΑΛΑΜΕ ΣΤΟ ΚΟΥΤΙ ΤΟΥ ΦΟΒΟΥ ΚΑΙ ΑΠΑΛΛΑΧΤΗΚΑΜΕ ΑΠ” ΑΥΤΟΥΣ!!! 

(ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ: «ΘΥΜΟΣ-ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΘΥΜΟΥ)

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ, ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΟ PINTEREST ΜΟΥ:   https://gr.pinterest.com/stavrosima/feelings/

18 Νοεμβρίου 2020

Cisco Webex για παιδιά! – Επεξήγηση των βασικών συμβόλων

  • Επεξήγηση των βασικών συμβόλων (μικρόφωνο – κάμερα – χεράκι) για παιδιά προσχολικής ηλικίας και μη (ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΒΙΝΤΕΟ: ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΚΕΡΑΣΟΒΙΤΗ)

αρχείο λήψης

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ (δραστηριότητες προηγούμενων ετών)

2015-16:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

17 Νοεμβρίου: Eπέτειος του Πολυτεχνείου…..Διαβάσαμε την «Ντενεκεδούπολη» της Ευγενίας  Φακίνου, κάναμε σταυρόλεξο με τους ήρωές της, τους ζωγραφίσαμε, παίξαμε κουκλοθέατρο και διαπιστώσαμε πως κανείς μας δεν θέλει να υπάρχει κάποιος που θα μας διατάζει και θα μας απαγορεύει…Έτσι, αβίαστα και με απλά λόγια μιλήσαμε για τις έννοιες του δικτάτορα, της ΔΗΜΟΚΡΑΤΊΑΣ, της δικτατορίας…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA     OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA      OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA     OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA      OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 2017-18:

23473055_1744528369183936_6566260380992996347_n - Αντιγραφή

Ανασυνθέτουμε τις λέξεις: «ΨΩΜΙ», «ΠΑΙΔΕΙΑ», «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ», «ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ» και αντίστοιχη ατομική εργασία.

23472443_1744528969183876_6309816902321852041_n    23517539_1744528822517224_2468869820297205908_n

   23518848_1745230842447022_4607441136692956105_n    23559482_1744528419183931_9029049665170066006_n

23473246_1744529025850537_9048761978490323566_n

23434932_1744528472517259_6754801659253910880_n

23559452_1744528322517274_6882106460307746608_n

Κατανοούμε τι σημαίνει   »Δημοκρατία» και «Δικτατορία». Τοποθετούμε αντίστοιχα τις κάρτες αναφοράς. Φτιάχνουμε αφίσα για τη Δημοκρατία και τη Δικτατορία.

23561864_1745230869113686_2709632620076228547_n

23517914_1745230892447017_718414610631343908_n

23519061_1745230919113681_5646081262505080546_n         23559830_1745230995780340_6959370959733172133_n

23473113_1745230952447011_8131641456659595750_n

23472285_1744827142487392_2577911210524674025_n          23472785_1744827072487399_252670565556846446_n

Φτιάχνουμε ατομικές κατασκευές….

23561458_1744528205850619_6652380415269526245_n    23472243_1744827189154054_1507445203311043611_n

23517419_1745231819113591_2267429197136663284_n          23518804_1745231729113600_7917772831287884224_n

 

Παίζουμε με τα ντενεκεδάκια της Ντενεκεδούπολης! 

23519336_1745231255780314_6566520183079269665_n

23517852_1745231365780303_6118168862887783670_n   19884242_1745231392446967_2643980814455068593_n

23519167_1745231595780280_86166838021278399_n

 

06eeb654f198387c6c26af5907323d0f

Καρτέλες – αφίσες αναλυτικοσυνθετικής μεθόδου για μεγάλα νήπια και την Πρώτη Δημοτικού.

Πολύ ενδιαφέρον και χρήσιμο υλικό για τα παιδιά της Α” Δημοτικού αλλά και τα μεγάλα νήπια .     (Μπορεί  να εκτυπωθεί ή και να γίνει αφορμή για δραστηριότητα στο σχολείο και στο σπίτι)

 ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΠΑΝΩ:  https://www.slideshare.net/epapadi/httpblogsschgrgoma-httpblogsschgrepapadi-152760586

httpsblogsschgrsfairastideutera-httpblogsschgrgoma-httpblogsschgrepapadi-1-638