Αρχείο μηνός Νοεμβρίου 2015

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ!!! (1.ΥΠΟΔΟΧΗ)

Το καλοκαίρι, τυχαία ανακάλυψα στο διαδίκτυο τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ. Έκανα αίτηση και η ανταπόκριση των υπευθύνων ήταν άμεση…Από τις 18 Νοεμβρίου και για ένα μήνα θα φιλοξενούμε τα βιβλία αυτά (Πατήστε πάνω στους τίτλους για να δείτε τι είναι τα Βιβλία σε Ρόδες)…

ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ

ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ – facebook

Τι είναι τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ?

Τα  ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ?  είναι  ένα  πρωτοποριακό  πρόγραμμα που φέρνει μικρές, κινητές, θεματικές και δανειστικές βιβλιοθήκες μέσα στις σχολικές τάξεις των δημόσιων δημοτικών σχολείων. Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ? ενθαρρύνουν  τα παιδιά να ξεφυλλίσουν, να ακούσουν ή να διαβάσουν τα βιβλία στο σχολείο,  να αναγνωρίσουν  τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους προκαλούν και να τα μοιραστούν. Τους προσφέρει  την επιλογή  να δανειστούν  βιβλία στο σπίτι και να χαράξουν έτσι  την προσωπική τους αναζήτηση, καθώς το ένα βιβλίο τους δημιουργεί  το ενδιαφέρον  να διαβάσουν το  άλλο. Ετσι, σταδιακά αντιλαμβάνονται πως για κάθε θέμα υπάρχουν πολλές  προσεγγίσεις και  πως ένα βιβλίο μπορεί να γίνει συνοδοιπόρος σε διαφορετικές αναγνωστικές διαδρομές και αναπτύσσουν την κριτική τους σκέψη. Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ? φθάνουν στο σχολείο μέσα σε ένα σάκο με ρόδες, ώστε να μεταφέρονται εύκολα. Σε κάθε θεματικό σάκο συνδυάζονται 25 περίπου βιβλία γνώσεων, μυθοπλασίας, λογοτεχνίας, εικνογραφημένα, που  καλύπτουν τρία  επίπεδα αναγνωστικής  ικανότητας. Παραμένουν στη σχολική τάξη επί τέσσερεις εβδομάδες, ώστε να υπάρχει χρόνος για δανεισμό και για παράλληλες δράσεις όπως  εργαστήρια,  λέσχη ανάγνωσης, συζητήσεις με συγγραφείς και εικονογράφους, επισκέψεις σε βιβλιοθήκες, εκθέσεις κ.α. Τόσο ο σάκος, όσο και η ιστοσελίδα, περιέχουν προτάσεις αναγνωστικών διαδρομών και δράσεων γύρω από τα βιβλία. Το πρόγραμμα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ  ΡΟΔΕΣ? δημιουργήθηκε  το 2012 από τη μη κερδοσκοπική πολιτιστική εταιρεία  Η ΠΥΡΝΑ, με  τη συνεργασία του  Γραφείου Περιβαλλοντικής Aγωγής της Α΄ Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθηνών. Η εφαρμογή του ξεκίνησε από την Αθήνα, με τη συνεργασία  της Κεντρικής Βιβλιοθήκης Δήμου Αθηναίων και επεκτάθηκε με μεγάλο δωρητή το  Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Κατά τη σχολική χρονιά 2014-2015 τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ? ξεκίνησαν τα «ταξίδια» τους με 120 σάκους και με 3.200 βιβλία που θα φθασουν σε 700 περίπου σχολεία ανά την Ελλάδα. Χορηγός για την Κρήτη είναι η Hertz Autohellas, για την Πελοπόννησο το Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη ενώ νέοι  σάκοι με βιβλία στα αγγλικά ετοιμάζονται με την συμβολή του BritishCouncil και με δωρητή το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Το πρόγραμμα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ? πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

ΑΡΧΙΚΑ,  λάβαμε  ένα φάκελο με ένα γράμμα στο σχολείο… Χαρήκαμε αλλά και προβληματιστήκαμε….ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ;;;; Οι ιδέες πολλές…αυτοκίνητο φτιαγμένο από ρόδες, πύραυλος με βιβλία, βιβλία που έχουν ρόδες, ρόδες φτιαγμένες από βιβλία, μηχανάκια, ελικόπτερα κι ότι άλλο μπορείτε να φανταστείτε…Τις ιδέες μας τις  ζωγραφίσαμε κιόλας….

OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA     OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Την επόμενη μέρα δεχτήκαμε ένα «τηλεφώνημα»(ευχαριστώ την κ. Μαρία, την τραπεζοκόμο που συμμετείχε στο κόλπο)…Τα Βιβλία σε Ρόδες μας περίμεναν απ΄έξω! Ο ενθουσιασμός μεγάλος! Βγήκαμε έξω, τα είδαμε, βγήκαμε φωτογραφίες και τα φέραμε στην τάξη μας…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Τα ανοίξαμε όλο περιέργεια, διαβάσαμε την αφίσα, τα περιεργαστήκαμε,  ανταλλάξαμε εντυπώσεις, είδαμε γνωστά αλλά και άγνωστά μας βιβλία…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Πολλά βιβλία, σε διάφορα μεγέθη και σχήματα…τα χωρίσαμε σε μικρά και μεγάλα, σε τετράγωνα κι ορθογώνια, από το πιο μικρό στο πιο μεγάλο…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Τα μετρήσαμε, τα αριθμήσαμε και βρήκαμε πως είναι 23!
OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Μπερδέψαμε τα γράμματα κι έπρεπε να τα βάλουμε στη σωστή σειρά….
OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Τοποθετήσαμε τη βαλίτσα στη γωνιά της Δανειστικής Βιβλιοθήκης και τα παιδιά άρχισαν αμέσως να την επισκέπτονται…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Τέλος, επειδή ο καιρός ήταν πολύ καλός, διαβάσαμε το πρώτο μας βιβλίο έξω, στα σκαλοπάτια του σχολείου!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Στις επόμενες αναρτήσεις θα δείτε τις ενδιαφέρουσες δραστηριότητες που κάναμε όλο τον μήνα που φιλοξενούσαμε τα  »ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ»!

 

Δημοσιεύτηκε από Μιχαηλίδου Κική (ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ)

 

 

 

Σύνδεσμός

 

    ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ -ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ -ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
(ΚΛΑΣΣΙΚΟ ΤΜΗΜΑ)

1 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ: «ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΡΙΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ»

Τι μου αρέσει να κάνω με τον παππού και τη γιαγιά;

 

IMG_6382IMG_6383 IMG_6387 IMG_6390 IMG_6391

Κατανόηση εννοιών: »πριν-τώρα-μετά» α) Διαδρομές με τα μουσικά όργανα και καταγραφή από τα παιδιά σε πίνακα διπλής εισόδου.(Το κάθε παιδί ακολουθεί διαφορετική διαδρομή)

β) Εικόνες σε εξέλιξη – αιτιολογώντας τη διαδοχική σειρά.

γ) Και φτάνουμε στα »στάδια ανάπτυξης του ανθρώπου»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Περπατήματα σαν μωρά-νέοι-γέροι και μιλάμε για τις δραστηριότητες της κάθε ηλικίας

ΜΩΡΑΝΕΟΙΓΕΡΟΙ

Φύλλο εργασίας: »Ο εαυτός μου τώρα… και μετά από πολλά χρόνια…»

IMG_6375 IMG_6380

Και οι κάρτες για τους παππούδες

4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ: «ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΄΄ Γνωρίζουμε τη »Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των ζώων΄΄ και ζωγραφίζουμε το αγαπημένο μας ζώο

 Τόμπολα ζώων και οι φωνές των ζώων

    Ημερήσιο πρόγραμμα των παιδιών – συμπεριλαμβάνοντας και τις δραστηριότητες  της τάξης μας:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Και περνάμε στο  <<τι κάνουν τα κατοικίδια κατά τη διάρκεια της ημέρας>>;  <<Ζωγραφίστε εικόνες από το κατοικίδιό σας σε τρεις διαφορετικές στιγμές της ημέρας>>.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σχετικά παραμύθια και το ποίημα:  <<Αγαπώ τα ζώα>>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Χειροτεχνία: γατούλα – και ένα μήνυμα για τα ζωάκια

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

 

Τα παιδιά  την επόμενη μέρα φέρνουν  από το σπίτι τα δικά τους λούτρινα ζωάκια  και τα παρουσιάζουν, περιγράφοντάς τα.

α β
Και το μαγαζάκι μας γίνεται <<Ιατρείο ζώων>>

Α Β OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Δημιουργία βιβλίου: ΄΄ΑΣΤΕΙΑ ΖΩΑΚΙΑ΄΄
(κόβουν: α) εικόνες ζώων σε δυο ή τρία κομμάτια και ανασυνθέτουν νέα-αστεία ζωάκια  β) φωτογραφίες των δικών τους λούτρινων ζώων)

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΛΟΥΤΡΙΝΟ ΖΩΑΚΙ ΜΟΥ;
α) Το βρίσκω μαζί με τ? όνομά μου και το κυκλώνω. β) Ζωγραφίζω το λούτρινο ζωάκι μου – που έφερα στο νηπιαγωγείο – και λέω τι μου θυμίζει – τι νιώθω:

-IMG_6229-IMG_6231 -IMG_6234

Τα ονόματα που δώσαν τα παιδιά στα λούτρινα ζωάκια τους

 ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ
Σχετικά παραμύθια και η γωνιά της ανακύκλωσης

Ομαδική εργασία: Τα παιδιά διαβάζουν τις εικόνες και φτιάχνουν τη δική τους ιστορία

Στέλνουν το δικό τους μήνυμα στη γη

IMG_5619IMG_5617

2 3 4
Τα παιδιά χωρίζονται σε δυο ομάδες και ζωγραφίζουν ένα ΄΄χαρούμενο΄΄ 
και ένα ΄΄λυπημένο΄΄ δεντράκι και το παρουσιάζουν

IMG_5645 IMG_5646 IMG_5657 IMG_5663 IMG_5676 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Δημιουργούμε ένα δικό μας γλυπτό με ανακυκλώσιμα υλικά που έφεραν τα παιδιά

IMG_5665 IMG_5667 IMG_5668 IMG_5670 IMG_5893 IMG_5894 IMG_5898

13 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ : »Στα πλαίσια της Διεθνούς Ημέρας Μείωσης των επιπτώσεων των φυσικών καταστροφών » και σύμφωνα με την οδηγία του υπουργείου πραγματοποιήσαμε στο νηπιαγωγείο άσκηση σεισμού. Το σχέδιο δράσης όπως το δουλέψαμε στο νηπιαγωγείο είναι αναρτημένο στο Ιστολόγιο Νηπιαγωγών Ν. Ημαθίας υπό την εποπτεία της Σχολικής Συμβούλου του νομού μας. Θα το δείτε πληκτρολογώντας: Νηπιαγωγοί Ημαθίας  με θέμα: Σεισμός και Νηπιαγωγείο ή στον παρακάτω σύνδεσμο;: https://drive.google.com/file/d/0B2_e1YK0J_0jbVdHS21zakdJQlE/view?usp=sharing Στο παρακάτω φύλλο εργασίας τα παιδιά ζωγράφισαν το σεισμό όπως το φαντάζονται:

IMG_6361 IMG_6367IMG_6359

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
Μαθαίνουμε τα μέρη του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή – το σύμβολο @ – γράφουμε τα ονόματά μας και τους κανόνες του Η/Υ

Ζωγραφική: ΄΄Ο Ηλεκτρονικός Υπολογιστής του σχολείου μου΄΄

IMG_5914 IMG_5913 IMG_5912 IMG_5911 IMG_5910

28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
Από το παραμύθι: ΄΄Ο γίγαντας και ο νάνος΄΄


ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Συζητάμε με τα παιδιά για το πως μπορούμε να αναπαραστήσουμε με το σώμα μας, αυτοσχεδιάζοντας, στιγμιότυπα από τη ζωή των ανθρώπων σε καιρό πολέμου.
(περνάμε ένα ποτάμι, με το όπλο μας σηκωμένο πάνω από το κεφάλι μας, σερνόμαστε στη γη για να περάσουμε κάτω από τα συρματοπλέγματα….)

 

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Παρατηρούμε εικόνες που αναφέρονται στον πόλεμο και στην ειρήνη
και ζητάμε από τα παιδιά να προσπαθήσουν να απαντήσουν στα παρακάτω ερωτήματα προβάλλοντας επιχειρήματα:

IMG_6612

 

 

 

 

 

 

Η ΕΙΡΗΝΗ…

Η ΣΗΜΑΙΑ-ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΕΣ

30 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ: »ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ»

Τα παιδιά ξεχωρίζουν την
«επιθυμία-τα θέλω» από τα «πρέπει-έχω ανάγκη»:

IMG_6592ΠΑΡΟΙΜΙΑ

IMG_6156 IMG_6167

 

Έχω κουμπαρά; (ομαδική εργασία)-πίνακας διπλής εισόδου:

 

IMG_6161IMG_6163Που μπορούμε να κάνουμε οικονομία;  (ομαδικό):

-IMG_6404

Από το παραμύθι: «ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας»:

  IMG_6170 IMG_6171 IMG_6172 IMG_6173 IMG_6174 IMG_6175 IMG_6176 IMG_6177 IMG_6178 IMG_6179

IMG_6168IMG_6169

Νομίσματα και σχήματα:

IMG_6152 IMG_6153

12

IMG_6238

IMG_6344

-IMG_6435

IMG_6303

IMG_6351

IMG_6346

IMG_6348

-IMG_6452

ΟΡΘΟΓΩΝΟΥΛΗΣ

   -IMG_6442 -IMG_6444
-IMG_6533

 

 

IMG_6189

IMG_6190 IMG_6192 IMG_6193 IMG_6194 IMG_6195 IMG_6196 IMG_6198 IMG_6199 IMG_6200 IMG_6201 IMG_6202

Χειροτεχνία: κουμπαράς…

-IMG_6210

 
-IMG_6211

και ο »συναισθηματικούλης…»

-IMG_6215 -IMG_6295-IMG_6297-IMG_6521-IMG_6523-IMG_6532

Τιμές στο μαγαζάκι με τα αρκουδάκια:
IMG_6241 IMG_6243 IMG_6278 IMG_6286 IMG_6290

Δραματοποίηση(οικογένεια-τράπεζα-μαγαζάκι):

1. IMG_6249

2. IMG_6250

3. 4. 5. 6. 7. 8.    

30 Οκτωβρίου, τα γενέθλια της  Αναστασίας και της Άννας-Μαρίας-

- (2)

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ:

IMG_6320

IMG_6318  IMG_6323

IMG_6322  IMG_6321 IMG_6319  IMG_6317-IMG_6357 IMG_6356

 ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ:

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA IMG_6537 OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA IMG_6512 IMG_6513ωOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

IMG_6506 IMG_6510 IMG_6520

20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ: » ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ»

 ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ…

IMG_6550 IMG_6551IMG_6568 IMG_6570

IMG_6564 IMG_6565

 ΕΙΜΑΙ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ…..

IMG_6566 IMG_6567

ΑΦΙΣΑ ΓΙΑ ΤΗ «UNISEF»

IMG_6576 IMG_6577 IMG_6578 IMG_6579 IMG_6580 IMG_6581  IMG_6584     IMG_6582    IMG_6597

ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ »ΝΑΙ»  ΚΑΙ  »ΟΧΙ»

IMG_7063 IMG_7064 IMG_7065 IMG_7066 IMG_7067 IMG_7068

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΙΣΗ ΤΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ: »ΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΓΗΣ»
IMG_7069IMG_7070IMG_7071IMG_7072

 

ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ:
Ας δούμε μια τυπική μέρα στη ζωή ενός παιδιού…
Τα παιδιά γίνονται οι ήρωες της ιστορίας και περιγράφουν μια καθημερινή τους μέρα, από το πρωί που θα ξυπνήσουν μέχρι το βράδυ .
Στη συνέχεια εικονογραφούν την ιστορία και φτιάχνουν τη δική τους
Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού.

IMG_7073IMG_7074IMG_7075IMG_7076

ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ:

IMG_6548 IMG_6549 IMG_6559 IMG_6560IMG_6547 IMG_6546IMG_6541 IMG_6542 IMG_6543 IMG_6544 IMG_6545   IMG_6601

ΕΘΙΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΩΝ ΔΟΝΤΙΩΝ

Με αφορμή το «χάσιμο (αλλαγή) των δοντιών» του Αλέξανδρου και της Χρυσούλας, τα παιδιά μίλησαν για τα έθιμα για την αλλαγή των δοντιών τους και έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Δόθηκε φυλλάδιο στους γονείς και τα παιδιά έφεραν πληροφορίες:
Ρωτάω τους γονείς μου και τους παππούδες μου για τα έθιμα που είχαν για την αλλαγή των δοντιών.

ΓΟΝΕΙΣ

ΠΑΠΠΟΥΔΕΣ

Στη συνέχεια ήρθε η μανούλα της Χρυσούλας και μας διάβασε τα έθιμα καθώς και το παραμύθι: »Η Νεραϊδοντούλα και τα δόντια μου»

-IMG_6076 IMG_6485

Καταγραφή σε πίνακα διπλής εισόδου:
»πόσα δοντάκια μου έπεσαν-πόσα δοντάκια κουνιούνται;»

 

-IMG_6488 IMG_6516

-IMG_6519 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

    

ΤΕΛΟΣ ΔΟΘΗΚΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:
ΕΘΙΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΩΝ ΔΟΝΤΙΩΝ
Σίγουρα ένα παιδί, όταν χάνει ένα δόντι του, μπορεί να το βιώσει ως μία μορφή  τραυματισμού στο στόμα του και να νιώσει ανασφάλεια για τις αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα του. Σε αυτό το σημείο επιστρατεύεται βοηθητικά ο μύθος, για να καθησυχάσει το παιδί. Για να τοποθετήσει στο μυαλό του την εικόνα, ότι η απώλεια ενός παιδικού δοντιού είναι μία όμορφη, σχεδόν μαγική, διαδικασία μετεξέλιξης, στην οποία παίρνουν μέρος υπερφυσικές δυνάμεις, αστερόσκονη, ξωτικά με όμορφη εμφάνιση και καλοσύνη στην καρδιά. Η ανταμοιβή που αφήνει η μικρή νεράιδα για το χαμένο δοντάκι είναι η επιβράβευση, η ενθάρρυνση και η διαβεβαίωση που χρειάζεται το παιδί για να αντισταθμίσει την πρόσκαιρη απώλεια και να συμφιλιωθεί με την μεταβατική περίοδο.

ΖΩΓΡΑΦΙΖΩ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΕΘΙΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΩΝ ΔΩΝΤΙΩΝ ΜΟΥ
ΚΑΙ ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΝΕΡΑΪΔΟΝΤΟΥΛΑ 

IMG_6489 -IMG_6490

IMG_6491

IMG_6494 IMG_6495 IMG_6496 IMG_6497 IMG_6498 IMG_6499 IMG_6500ΤΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ:

IMG_6454IMG_6453

IMG_6457

1 2

  IMG_6006  IMG_6008

ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ:
 IMG_6333IMG_6335

IMG_6316

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

ΚΑΡΤΑ ΜΕ ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ:

 anigif 2 IMG_6607anigif IMG_6606

ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΥ ΔΕΝΤΡΟΥ – ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΕΣ 
IMG_6620 IMG_6623   IMG_6621      IMG_6628ΔΕΝΤΡΟ
 IMG_6631 IMG_6632 IMG_6633 IMG_6634 IMG_6637 IMG_6641  IMG_6693 IMG_6694 IMG_6703
IMG_6617 IMG_6618IMG_6801 IMG_6670 IMG_6695  IMG_6696 IMG_6697 IMG_6700  IMG_6704 IMG_6705  IMG_6807 IMG_6808  IMG_6815 IMG_6820 IMG_6822
IMG_6824  IMG_6825IMG_6899 IMG_6901 IMG_6914 IMG_6910IMG_6929
ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΝ ΑΪ -ΒΑΣΙΛΗ:
IMG_6750 IMG_6751 IMG_6752 IMG_6753 IMG_6754 IMG_6758 IMG_6759 IMG_6760 IMG_6761 IMG_6762 IMG_6764 IMG_6765 IMG_6810 IMG_6811 IMG_6812 IMG_6813 IMG_6814 IMG_6816
 
                                                        ΚΟΥΡΑΜΠΙΕΔΕΣ:
IMG_7002 IMG_7004
 
IMG_6712 IMG_6713
IMG_6714 IMG_6716 IMG_6717 IMG_6718 IMG_6720 IMG_6721 IMG_6722 IMG_6723 IMG_6725 IMG_6726 IMG_6728 IMG_6729 IMG_6731 IMG_6741 IMG_6742 IMG_6743 IMG_6766 IMG_6767 IMG_6768 IMG_6769 IMG_6770 IMG_6771 IMG_6772 IMG_6773 IMG_6774 IMG_6775 IMG_6776 IMG_6777
 

ΚΑΛΑΝΤΑ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA  IMG_6684OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΤΗΣ ΒΑΣΩΣ
IMG_6644 IMG_6646
                                                                  ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΤΙΝΑΣ
IMG_6557 IMG_6554
                                                                  Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΘΕΜΗ

IMG_6795 IMG_6796 IMG_6798

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

«ΒΙΒΛΙΟΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ»

Kάτι παραπάνω από ανοιξιάτικος ο καιρός αυτή τη βδομάδα και πολύ δύσκολο για μικρούς και μεγάλους να μαζευτούμε μέσα στην τάξη… τα παιχνίδια στην αυλή πολλά…bowling, κουτσό, στεφάνια, κουβαδάκια,  basket, κυνηγητό…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Καταφέραμε όμως να οργανώσουμε τη Δανειστική μας Βιβλιοθήκη και την Παρασκευή να δανειστούμε το πρώτο μας βιβλίο…

Αρχικά αποφασίσαμε να οργανώσουμε τη Βιβλιοθήκη της τάξης…την αδειάσαμε λοιπόν από τα βιβλία που υπήρχαν από την αρχή της χρονιάς..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Στη συνέχεια τα παιδιά ξεφύλλισαν κι επεξεργάστηκαν τα βιβλία που δανειστήκαμε από τη Δημοτική Βιβλιοθήκη της Βέροιας και θα εμπλουτίσουν τη δική μας Βιβλιοθήκη γι΄αυτόν τον μήνα…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Επιλέξαμε το βιβλίο που μας άρεσε…πρωτού το βάλουμε όμως στη θέση του έπρεπε να βρούμε τη φωτοτυπία του εξωφύλλου του…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA     OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Τώρα πια, κάθε βιβλίο έχει συγκεκριμένη θέση στη βιβλιοθήκη μας!

Κάτι πιο δύσκολο τώρα…να βάλουμε το φυλλαράκι με τον τίτλο του βιβλίου μπροστά από το σωστό βιβλίο…χωριστήκαμε σε ζευγαράκια (μικρό-μεγάλο νήπιο).Ψάξαμε αρκετά αλλά τα καταφέραμε….Εδώ η βοήθεια των μεγάλων νηπίων ήταν σημαντική…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Πήραμε το αγαπημένο μας βιβλίο και προσπαθήσαμε να ζωγραφίσουμε το εξώφυλλό του και να γράψουμε τον τίτλο του (Το φύλλο εργασίας από ΕΔΩ, λίγο «πειραγμένο» )…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Ψηφίσαμε το εξώφυλλο που μας άρεσε περισσότερο, τοποθετώντας το μανταλάκι με το όνομά μας πάνω στη ζωγραφιά…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Την άλλη μέρα μας περίμενε μια πολύ ευχάριστη έκπληξη…μας επισκέφτηκε ο φίλος μας το σκυλάκι… ήταν όμως πολύ στεναχωρημένο γιατί το είχε μαλώσει η κυρία του…Ο λόγος; Είχε καταστρέψει ένα βιβλίο από τη βιβλιοθήκη του δικού του σχολείου..  Ευκαιρία λοιπόν να μιλήσουμε για τους κανόνες των βιβλίων… (Το βιβλιαράκι «Οι φίλοι του δάσους πηγαίνουν σχολείο» είναι από την συνάδελφο Μαρία Δραγασιά και μπορείτε να το δείτε  ΕΔΩ ).Οι καρτέλες με τους κανόνες από ΕΔΩ  κι ΕΔΩ..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA      οι φίλοι του δάσους πηγαίνουν σχολείο!!-00009

OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Ζωγραφίσαμε τους κανόνες (Το φύλλο εργασίας το πήραμε από ΕΔΩ

OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Υπογράψαμε και συμβόλαιο πως θα τηρούμε τους κανόνες που αποφασίσαμε για τα βιβλία και τη δανειστική μας βιβλιοθήκη και το τοποθετήσαμε στον χώρο της βιβλιοθήκης (Η εικόνα για το συμβόλαιο από ΕΔΩ )

OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Mιλήσαμε για το εξώφυλλο και το οπισθόφυλλο ενός βιβλίου, τον συγγραφέα, τον εικονογράφο, τον εκδοτικό οίκο… Τα στοιχεία μιας ιστορίας(ήρωες, τόπος, χρόνος, πλοκή) Συζητήσαμε και με τη βοήθεια καρτελών κατανοήσαμε πως γίνεται ένα βιβλίο…Μάθαμε λέξεις σχετικές με το βιβλίο… (Οι καρτέλες είναι από ΕΔΩ , ΕΔΩ , ΕΔΩ )

Βλέπουμε το εξώφυλλο και βρίσκουμε τον τίτλο…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Τον συγγραφέα…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

τον εκδοτικό οίκο…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Το οπισθόφυλλο…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Διαβάσαμε το βιβλίο με το οποίο συμμετείχαμε την περσινή χρονιά στον διαγωνισμό φιλαναγνωσίας των εκδόσεων «Ψυχογιός» και διακριθήκαμε (δείτε ΕΔΩ) , τις «ΚΟΚΚΙΝΕΣ ΚΑΟΥΜΠΟΪΚΕΣ ΜΠΟΤΕΣ» ,βρήκαμε την ηρωίδα, που εξελίσσεται η ιστορία, την υπόθεση και στη συνέχεια τα παιδιά έπρεπε να βάλουν στη σωστή χρονική σειρά τις εικόνες…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

Συζητήσαμε για το τι μας προσφέρει η ανάγνωση ενός βιβλίου: Ονειρευόμαστε, «ταξιδεύουμε», γελάμε, προβληματιζόμαστε, φανταζόμαστε, διασκεδάζουμε, μαθαίνουμε και πολλά άλλα…Όλα αυτά τα γράψαμε όπως μπορούσαμε σε φυλλαράκια και τα βάλαμε στο «Δέντρο της Γνώσης»…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Και τώρα που οργανώσαμε τη δανειστική μας βιβλιοθήκη, ας βγούμε κι αναμνηστικές φωτογραφίες!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Έτσι λοπόν την Παρασκευή ήμασταν έτοιμοι να δανειστούμε το πρώτο μας βιβλίο! Ας δούμε λίγο την διαδικασία: το παιδί διαλέγει το βιβλίο που επιθυμεί, τοποθετεί την καρτέλα με τον τίτλο στη φωτογραφία του και την καρτέλα με το όνομά του στο βιβλίο.Στη συνέχεια «υπογράφει» στην ατομική καρτέλα δανεισμού…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mέσα σε κάθε φάκελο, εκτός από το βιβλίο βάλαμε κι ένα γράμμα από το βιβλίο που τους μιλά για το πως πρέπει να το προστατεύουν,  ένα φύλλο καταγραφής κι αξιολόγησης (τα βρήκαμε στο Μικρό Νηπιαγωγείο), ένα ενημερωτικό φυλλάδιο για τους γονείς (το βρήκαμε στο Νηπιαγωγός για πάντα) τα 10 δικαιώματα του μικρού αναγνώστη και εικονογραφημένους τους κανόνες (από ΕΔΩ )

1255dfef813615475e72e20cad8a3e49    Διαφάνεια9Διαφάνεια10    f7368621fedf74966e86c4d6c9854030 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Θα παίρναμε κι αυτούς τους ωραίους σελιδοδείκτες ( που βρήκαμε ΕΔΩ) όπου ανάλογα με τα βιβλία που έχουμε δανειστεί θα σημειώνουμε και το αντίστοιχο νούμερο, αλλά δεν προλάβαμε να τους ετοιμάσουμε!…Δεν πειράζει, την επόμενη Παρασκευή!

4

Τέλος, να υπενθυμίσουμε ότι πολλά ψηφιακά βιβλία έχουμε στην ιστοσελίδα του νηπιαγωγείου μας, τα οποία μπορείτε να δείτε πατώντας  ΕΔΩ.

 

KΑΛΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΤΑΞΙΔΙΑ!!!

Δημοσιεύτηκε από Μιχαηλίδου Κική (ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ)

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΠΟ ΤΟ BLOG  ΜΙΚΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ (1/Θ Νηπ/γείο Μικρόπολης Ν.Δράμας)

Η σπουδαιότητα της  Δανειστικής Βιβλιοθήκης στο νηπιαγωγείο

 

 

 H δανειστική βιβλιοθήκη είναι αναπόσπαστο κομμάτι του Προγράμματος Σπουδών  στο νηπιαγωγείο και αποτελεί κύριο μέρος της διαμόρφωσης ενός περιβάλλοντος εγγραμματισμού.

 

Γνωρίζοντας ότι αναπτύσσεται η ανάγνωση και η γραφή από την νηπιακη ακόμα  ηλικία, το οποίο κατά τους ειδικούς παίζει σημαντικότατο ρόλο στην μελλοντική εξέλιξη του μαθητή η δημιουργία βιβλιοθήκης στο νηπιαγωγείο είναι καθοριστική.

 

Μεγάλη η συμβολή και των γονέων στη διαδικασία της δανειστικής βιβλιοθήκης καθώς βοηθούν και υποστηρίζουν το έργο του νηπιαγωγείου. Η ανάγνωση των βιβλίων από τους γονείς βοηθά στη δημιουργία προτύπων συμπεριφοράς και είναι μέγιστης σπουδαιότητας στην κατάκτηση του εγγραμματισμού.

 

Όλα τα παραπάνω όμως δεν θα μπορούσαν να είναι εφικτά αν δεν οργανωθεί η βιβλιοθήκη της τάξης σωστά και ιδιαίτερα αν δεν οργανωθεί από τα ίδια τα παιδιά.

 

Ρόλος της νηπιαγωγού είναι να δημιουργήσει εκείνες τις καταστάσεις οι οποίες θα προβληματίσουν και θα αποδώσουν νόημα στην όλη διαδικασία καθώς θα ενθαρρύνει τα νήπια να σκεφτούν να προβληματιστούν και να οργανώσουν τη βιβλιοθήκη τους.
 Πηγές:

-Γκλιάου, Γουργιώτου. ([χ.χ.]). Η αξιοποίηση της βιβλιοθήκης στο νηπιαγωγείο ως μέσο για την εκπλήρωση στόχων του προγράμματος σπουδών της Γλώσσας.

-Οδηγός Νηπιαγωγού ΠΙ & ΥΠΕΠΘ, ΟΕΔΒ, 2006.

-Χλαπανά, Ε. (2011). Η οργάνωση της γωνιάς της βιβλιοθήκης στην προσχολική τάξη και. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ? ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ.4, 123-143.

Προτάσεις για την ανάγνωση ένος παραμυθιού ή μιας ιστορίας
 


Πριν την ανάγνωση

 

  • Δείξτε στα παιδιά το εξώφυλλο του βιβλίου και ζητήστε τους να προβλέψουν το περιεχόμενο. (Για τι πράγμα νομίζεις ότι μιλάει αυτό το βιβλίο;)
  • Προτρέψτε τα, να διαβάσουν τον τίτλο του βιβλίου ή να αναγνωρίσουν σε αυτόν γνωστές τους λέξεις ή γράμματα.
  • Παροτρύνετε τα παιδιά να μιλήσουν για τις δικές τους εμπειρίες, οι οποίες σχετίζονται με την υπόθεση του βιβλίου (π.χ. Εσύ έχεις δει αλεπού;)

 

Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης

 

  • Παροτρύνετε τα παιδιά να σχολιάζουν την ιστορία καθώς την ακούν (π.χ. Τι λέτε να έγινε; Τι είπαν ο κόρακας με την αλεπού;)
  • Αναλύστε ότι είναι απαραίτητο, έννοιες και λέξεις του κειμένου που δεν καταλαβαίνουν.
  • Απευθύνετε πότε-πότε ερωτήσεις, για να ελέγξετε κατά πόσο τα παιδιά κατανοούν το νόημα της ιστορίας.
  • Ζητήστε από τα παιδιά να προβλέψουν σε ορισμένα σημεία της ιστορίας τι θα συμβεί αργότερα. (τι λέτε ότι θα γίνει;)

 

Μετά την ανάγνωση

 

  • Επαναλάβετε στοιχεία της ιστορίας (σκηνικό :-Πού διαδραματίστηκε η ιστορία; Στόχο: -Τι ήθελε η αλεπού να πετύχει;)
  • Βοηθήστε τα παιδιά να συσχετίσουν τα γεγονότα που αφορούσαν τους βασικούς πρωταγωνιστές της ιστορίας, με παρόμοια γεγονότα της δικής τους ζωής.
  • Να υποβάλλουν ερωτήσεις σχετικές με το περιεχόμενο του βιβλίου.
  • Να ζωγραφίσουν εικόνες σχετικές με το κείμενο , να «εξερευνήσουν» γράμματα και λέξεις .
  • Να συνθέσουν μια παρόμοια δική τους ιστορία.

Πηγή:http://dim-voupert.europe.sch.gr
___________________________________________________________________________

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ΣΧΗΜΑΤΑ

Μιλώντας για την αποταμίευση, παρατηρήσαμε τα σχήματα των χαρτονομισμάτων και των κερμάτων…με τι μοιάζουν; τι μας θυμίζουν; -Τα χαρτονομίσματα έχουν ίδιο σχήμα με την πόρτα μας, με τα τραπεζάκια, με την τηλεόραση… τα κέρματα μας θυμίζουν το σχήμα του ήλιου, της μπάλας,της ρόδας…Έτσι λοιπόν γνωρίσαμε το ορθογώνιο και τον κύκλο… στη συνέχεια αναφερθήκαμε και στα άλλα 2 βασικά σχήματα, το τρίγωνο και το τετράγωνο…με χάρακα, διαπιστώσαμε πως στο τετράγωνο όλες οι πλευρές είναι ίσες ενώ στο ορθογώνιο οι απέναντι..αναφέραμε και άλλα σχήματα, όπως την καρδιά, το αστέρι, το οβάλ, το ρόμβο, το πεντάγωνο..  (οι καρτέλες από ΕΔΩ και ΕΔΩ )

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAΣΧΗΜΑΤΑ 1

Στη συνέχεια παίξαμε πολλά παιχνίδια για να τα εμπεδώσουμε…

Αρχικά, παίξαμε ένα παιχνίδι που βρίσκεται σε όλα τα νηπιαγωγεία: τα παιδιά τοποθετούν το σχήμα στην σωστή θέση, ονομάζοντάς το…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Στη συνέχεια, παίξαμε ένα παιχνίδι μνήμης με παγωτά που βρήκα στο διαδίκτυο (Πατήστε ΕΔΩ για να το δείτε και να το εκτυπώσετε αν θέλετε): τα παιδιά πρέπει να βρουν ποιο σχήμα έχουμε κρύψει και να το ονομάσουν..

.OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Παίξαμε επίσης ένα επιτραπέζιο που έφτιαξε η Ανθή Ζήση (δείτε το ΕΔΩ ). Νικητής είναι όποιος φτάσει πρώτος στο τέλος!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ένα άλλο παιχνίδι που βρήκαμε στο διαδίκτυο κι άρεσε πολύ στα παιδιά είναι τα φτυράκια. Το βρήκαμε  ΕΔΩ. Τα παιδιά μπορούν είτε να συμπληρώσουν το ζευγαράκι των σχημάτων μέσα στο φτυράκι, είτε να βρουν 2 όμοια σχήματα και να τα βάλουν στο φτυαράκι.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Ένα άλλο παχνίδι που με ενθουσίασε και από βδομάδα θα το φτιάξουμε κι αυτό στην τάξη είναι ο Σχηματοφάγος από το blog :http://www.rodidees.gr/nipiagwgeio/%CE%BF-%CF%83%CF%87%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%86%CE%AC%CE%B3%CE%BF%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CF%81%CF%8C%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%AE%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85

d6e7bc44feb1613d041d5385e5745b10_L

Αυτή ήταν μια πρώτη γνωριμία με τα σχήματα…Καθ΄όλη τη διάρκεια της χρονιάς θα επανερχόμαστε και θα εμπλουτίζουμε τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις μας.

Δημοσιεύτηκε από Μιχαηλίδου Κική (ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ)

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ «Α,α»

Με αφορμή την Αποταμίευση ασχοληθήκαμε με το «Α,α». Στην τάξη μας όμως είναι το Α της Αθηνάς και του Άγγελου, αφού έχουμε 2 φίλους μας που το όνομά τους αρχίζει από Α. Βρήκαμε λεξούλες που αρχίζουν από Α,α, διαβάσαμε το ποιηματάκι του Α,α από το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά  »ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΜΕ ΓΛΩΣΣΟΔΕΤΕΣ», βρήκαμε το Α,α στα ονόματά μας και είδαμε στο διαδίκτυο από την εξαιρετική σειρά «ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ»,  την ιστορία με την «Αχτένιστη Αγελάδα»…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA      OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Πατώντας πάνω στον τίτλο μπορείτε να δείτε το βίντεο:    Η ΑΧΤΕΝΙΣΤΗ ΑΓΕΛΑΔΑ

Ξεκινήσαμε να κάνουμε το δικό μας  βιβλίο της ΑΛΦΑΒΗΤΑΣ και φτιάξαμε το σπιτάκι του Α,α, με τον Άγγελο και την Αθηνά να μας υποδέχονται στην πόρτα! (Την ιδέα για το σπιτάκι την βρήκαμε ΕΔΩ )

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Τέλος, κάναμε ένα φύλλο εργασίας για το «Α,α» που βρήκαμε στη συνάδελφο  ΑΝΘΗ ΖΗΣΗ

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΛΦΑΒΗΤΑ ΓΙΑ ΠΡΟΝΗΠΙΑ _Σελίδα_01

 

 

Δημοσιεύτηκε από Μιχαηλίδου Κική (ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ)

Ο ΑΡΙΘΜΟΣ 1

Μιλώντας για την αποταμίευση και παρατηρώντας τα νομίσματα, σταθήκαμε στο 1 ευρό και το 1 λεπτό. Όλα τα παιδιά γνώριζαν πως συμβολίζουμε τον αριθμό ένα: 1  . Σηκώσαμε λοιπόν 1 παιδάκι, 1 χεράκι, 1 δαχτυλάκι, φτιάξαμε  το 1 με τουβλάκια, με το σώμα μας, με μαρκαδόρους, το βρήκαμε μέσα στην τάξη, φέραμε όλοι από 1 αντικείμενο, ρίχναμε το ζάρι και κέρδιζε όποιος έφερνε το 1…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Τέλος, κάναμε ένα φύλλο εργασίας για τον αριθμό 1 που συνδέεται πολύ ωραία με το ευρό και το βρήκαμε ΕΔΩ

apotamieysi 001

 

 

Δημοσιεύτηκε από Μιχαηλίδου Κική (ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ)

10151187_1484476588522450_509185176936506623_n

ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ … ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ

Είναι πολύ ευχάριστο γεγονός να ξεκινάς ένα θέμα για 2 ημέρες, όπως συνέβη με την «Παγκόσμια Ημέρα της Αποταμίευσης» και με την ανατροφοδότηση των παιδιών (με απορίες, παρατηρήσεις, προτάσεις) να συνεχίζεται σχεδόν για 2 εβδομάδες! Ας δούμε λοιπόν τι κάναμε:

Αρχικά διαβάσαμε και σχολιάσαμε τον μύθο του Αισώπου, «Ο τζίτζικας κι ο μέρμυγκας»…Μέσα απ” αυτήν την ιστορία γνωρίσαμε και κατανοήσαμε την έννοια της «αποταμίευσης»…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA     Παρουσίαση90       OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Είδαμε την ιστορία και στο διαδίκτυο…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ζωγραφίσαμε  ότι μας εντυπωσίασε περισσότερο από το παραμύθι…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ο ΤΖΙΤΖΙΚΑΣ ΚΙ Ο ΜΕΡΜΥΓΚΑΣ  (πατήστε πάνω στον τίτλο για να παρακολουθήσετε το βίντεο)

Στη συνέχεια συζητήσαμε για το ΠΩΣ μπορούμε να αποταμιεύουμε χρήματα, τόσο τα παιδιά όσο και οι μεγάλοι (κουμπαράς, τράπεζες)…Είδαμε κουμπαράδες που μας έφεραν συμμαθητές μας και διαβάσαμε το υπέροχο βιβλίο «Η ΤΣΕΠΟΥΛΑ ΚΑΙ Ο ΚΟΥΜΠΑΡΑΚΟΣ»

(Μπορείτε να διαβάσετε το βιβλίο πατώντας τον παρακάτω τίτλο)

Η ΤΣΕΠΟΥΛΑ ΚΑΙ Ο ΚΟΥΜΠΑΡΑΚΟΣ

OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Η Μυρτώ μάς έφερε τον κουμπαρά που είχαμε φτιάξει πέρσι και είχαμε εμπνευστεί από ΕΔΩ και χαρήκαμε πολύ γιατί τον είχε γεμίσει!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε τι θα αγοράσουμε όταν θα γεμίσει ο κουμπαράς μας Σημείωση:τα περισσότερα παιδιά ζωγράφισαν τάμπλετ, κινητά, υπολογιστές και μόνο 2 ζωγράφισαν ένα ποδήλατο και ένα τρακτέρ – παιχνίδι.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Αφού μιλάμε για χρήματα όμως  ας τα «γνωρίσουμε» λίγο καλύτερα…  τα χωρίσαμε σε χαρτονομίσματα και νομίσματα, ανάλογα με το υλικό που είναι φτιαγμένα… επίσης τα ταξινομήσαμε ανάλογα με την αξία τους…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Καλή η θεωρία, ας περάσουμε όμως και στην πράξη… Συγκεντρώσαμε παιχνίδια και αποφασίσαμε να φτιάξουμε το δικό μας μαγαζί, «ΤΟ ΜΑΓΑΖΑΚΙ ΤΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ»! Διαλέξαμε παιχνίδια, ορίσαμε τιμές, τις αντιγράψαμε σε ταμπέλες, τοποθετήσαμε τα παιχνίδια, κολλήσαμε τις τιμές, φτιάξαμε πίνακες αναφοράς με τα χρήματα, ταμπέλα «ανοιχτό- κλειστό», την ταμπέλα με το όνομα του μαγαζιού μας και είμαστε έτοιμοι για παιχνίδι!!!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Ευχαριστούμε την Αθηνά και τον Δημήτρη Π. που έφεραν πολλά παιχνιδάκια για το μαγαζί μας!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Μέσα από το παιχνίδι στο μαγαζάκι εξοικειωνόμαστε με τα χρήματα, την αξία τους αλλά βγάζουμε και χρήσιμα συμπεράσματα, όπως συνέβη όταν ο Δημήτρης πήγε να αγοράσει κάτι και του φάνηκε «πολύ ακριβό». Τότε μας δόθηκε η ευκαιρία, πάλι μέσα από το παιχνίδι να μιλήσουμε για την «έρευνα αγοράς«. Χωρίσαμε το μαγαζάκι μας σε 2  μαγαζιά…Στην πρώτη περίπτωση, ένα παιδί πήγε να αγοράσει μία κούκλα και παρόλο που του φάνηκε ακριβή (100 ευρό) , την αγόρασε αμέσως ξοδεύοντας όλα τα χρήματά του…στη δεύτερη περίπτωση το ίδιο παιδί ρώτησε για την ίδια κούκλα και στα 2 μαγαζιά και φυσικά προτίμησε την πιο φτηνή(50 ευρό) εξοικονομώντας  κάποια χρήματα…Συμπεράναμε λοιπόν πως δε θα πιέζουμε τους γονείς μας να μας αγοράζουν αμέσως το παιχνίδι που θέλουμε αλλά θα κάνουμε πρώτα μια έρευνα αγοράς και μετά θα καταλήγουμε…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Μάθαμε παροιμίες για την αποταμίευση…κολλήσαμε φασόλια και γράψαμε την παροιμία:«Φασούλι το φασούλι, γεμίζει το σακούλι»…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Επειδή όμως είναι και λίγο ειρωνικό να μιλάμε στις μέρες μας για αποταμίευση χρημάτων, αποφασίσαμε να κάνουμε μια διαφορετική αποταμίευση στην τάξη μας…Αποταμίευση με αγαθά που είναι πολύτιμα μεν αλλά δεν αγοράζονται με χρήματα… Βάλαμε μεγάλες δόσεις από Φιλία, Αγάπη, Ειρήνη, Αγκαλιές, Χαμόγελα κι άλλα πολλά και αποφασίσαμε να γεμίζουμε καθημερινά τον διαφορετικό αυτό κουμπαρά….

OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Συνεχίζοντας το παραπάνω θέμα, διαβάσαμε το εξαιρετικό βιβλίο του Αντώνη Παπαθεοδούλου «αν κάθε μέρα» . Συζητήσαμε τι θα θέλαμε εμείς να μαζεύουμε ή να κάνουμε κάθε μέρα και να έχουμε φτιάξει ή συγκεντρώσει σε μερικά χρόνια και το ζωγραφίσαμε…(αν φυτεύω κάθε μέρα ένα λουλούδι-σε μερικά χρόνια θα έχω τον δικό μου κήπο,   αν μαζεύω ένα βότσαλο-σε μερικά χρόνια θα φτιάξω ένα κάστρο κτλ.)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA     OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA     OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA      OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Πατώντας στον παρακάτω τίτλο, μπορείτε να δείτε εικονογραφημένο το βιβλίο «αν κάθε μέρα» http://sofiaadamoubooks.blogspot.gr/search/label/%CE%91%CE%A0%CE%9F%CE%A4%CE%91%CE%9C%CE%99%CE%95%CE%A5%CE%A3%CE%97

Μάθαμε ότι το νόμισμά μας λέγεται ευρό, μάθαμε να ξεχωρίζουμε το σύμβολό του από άλλα σύμβολα και παρατηρήσαμε νομίσματα με τον μεγεθυντικό φακό..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Παρατηρώντας τα νομίσματα , κάποιο παιδί παρατήρησε πως «στην πίσω μεριά του δίευρου υπάρχει ένας άνθρωπος κι ένα άλογο» Εκτυπώσαμε από το διαδίκτυο την πίσω πλευρά από ένα δίευρο και παρατηρώντας προσεκτικά είδαμε πως πρόκειται για μία κοπέλα πάνω σ” έναν ταύρο…..Κι έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για τον μύθο σχετικά με την «Αρπαγή της Ευρώπης» αλλά και να συμπεράνουμε από που πήρε το όνομά της η ήπειρός μας και το νόμισμά μας…

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

Ο Αγήνορας, γιος του Ποσειδώνα και της Λιβύης, βασίλευε στην πόλη Σιδώνα στη μακρινή Ανατολή. Σ’αυτήν την πόλη έρχονταν έμποροι από όλο τον κόσμο. Μπορούσες να βρεις εμπορεύματα από κάθε γνωστό μέρος εκείνης της εποχής. Ο Αγήνορας παντρεύτηκε την όμορφη Τηλέφασσα και απέκτησαν έξι παιδιά, πέντε αγόρια (τον Κάδμο, τον Θάσο, τον Φινέα, τον Φοίνικα, τον Κίλικα) και ένα κορίτσι, την Ευρώπη. Η Ευρώπη ήταν τόσο όμορφη που ακόμα και η θεά της ομορφιάς, η Αφροδίτη, ζήλεψε την ομορφιά της. Όταν άκουσε ο Δίας, ο βασιλιάς των θεών, για την ομορφιά της Ευρώπης μπήκε σε μεγάλη περιέργεια να την γνωρίσει. Μεταμορφώθηκε σε κάτασπρο ταύρο με χρυσά κέρατα και πήγε στο λιβάδι που η Ευρώπη μάζευε λουλούδια και χόρευε με τις φίλες της. Αμέσως θαμπώθηκε από την ομορφιά της και την ερωτεύτηκε. Καθώς πετούσαν πάνω από τη θάλασσα, ο Ποσειδώνας ηρέμησε τα κύματα με την τρίαινά του, για να περάσει ο όμορφος ταύρος με την Ευρώπη. Η Ευρώπη έκλαιγε και ζητούσε βοήθεια, μα ο Έρωτας ο μικρός φτερωτός θεός, γέμιζε σιγά σιγά την καρδιά της με αγάπη. Έτσι έφτασαν στην Κρήτη. Εκεί, χαμήλωσε ο ταύρος απαλά και άφησε την Ευρώπη. Ένας γίγαντας φοβερός, ο Τάλως, ανέλαβε να τη φυλάει. Ο Δίας γύρισε στον Όλυμπο αλλά κατέβαινε πολύ συχνά στην Κρήτη για να βλέπει την αγαπημένη του. Έτσι η όμορφη κόρη από την Ανατολή βρέθηκε στη Δύση και σε αυτή λένε ότι οφείλεται και το όνομα της ηπείρου Ευρώπης (πηγή: ο Μύθος της Ευρώπης, περίληψη, εκδόσεις Ρέκος) 
Είδαμε σχετικές καρτέλες, βίντεο και προσπαθήσαμε να ζωγραφίσουμε την αρπαγή της Ευρώπης …

OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Πατώντας στα μπλε γράμματα μπορείτε να παρακολουθήσετε τον μύθο για την Αρπαγή της Ευρώπη:   Η ΑΡΠΑΓΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

Με απλά λογάκια είπαμε τι είναι ο σπάταλος, ο τσιγκούνης, ο φιλάργυρος , είδαμε στο διαδίκτυο την ιστορία του κύριου Τσιγκούνη που μας άρεσε πολύ και κάναμε μία εργασία σχετική με την ιστορία…

22-10-2015 9;33;56 πμ    23-10-2015 7;42;25 πμ

Την ιστορία του κ. Τσιγκούνη, μπορείτε να την δείτε ΕΔΩ

 

Κάναμε κουμπαράδες που εμπνευστήκαμε από   ΕΔΩ… Αρχικά τύλιξα όλα τα κουτιά με χαρτοταινία για να πιάσει η μπογιά και στη συνέχεια ανέλαβαν τα παιδιά…τους έβαψαν στο χρώμα της αρεσκείας τους, κόλλησαν μάτια, στόμα, μαλλιά, πόδια κι έτοιμοι οι κουμπαράδες μας!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Εδώ τελειώνει το πρώτο μας άρθρο για την αποταμίευση…στα επόμενα θα δούμε πως με αφορμή την αποταμίευση γνωρίσαμε τον αριθμό 1, το γράμμα Α, α   αλλά κάναμε και μια πρώτη γνωριμία με τα σχήματα.

 ΠΗΓΕΣ:

http://natalinaeton5.blogspot.gr/search/label/%CE%91%CF%80%CE%BF%CF%84%CE%B1%CE%BC%CE%AF%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7

http://http://sofiaadamoubooks.blogspot.gr/search/label/%CE%91%CE%A0%CE%9F%CE%A4%CE%91%CE%9C%CE%99%CE%95%CE%A5%CE%A3%CE%97

http://http://dreamskindergarten.blogspot.gr/2011/10/blog-post_26.html

http://http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2015/10/blog-post_31.html

http://http://edonipiagogeio.blogspot.gr/2012/11/blog-post_4.html

http://http://blogs.sch.gr/nipanal/2013/11/06/%CE%BF%CE%B9-%CE%BA%CE%BF%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%B4%CE%B5%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CE%B7/

http://http://niparrianwn.blogspot.gr/2013/10/blog-post_30.html

http://http://xwrapaidiwn.blogspot.gr/2013/10/blog-post_11.html?spref=fb

http://http://5o-7oniptyrnavou.blogspot.gr/2014/10/31.html

Δημοσιεύτηκε από Μιχαηλίδου Κική (ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ)