Μιλώντας για τον χειμώνα, γνωρίσαμε ένα αριστουργηματικό, παραδοσιακό, Ουκρανικό παραμύθι, »ΤΟ ΓΑΝΤΙ» ή «THE ΜΙΤΤΕΝ»,που μέσα στην απλότητά του, περνάει πολύ σημαντικές έννοιες, όπως την αλληλεγγύη, την αποδοχή στη διαφορετικότητα, στο ξένο, το ερχόμενο, το άλλο,τη συμπόνοια, την ευγένεια…
?Το γάντι? (The Mitten ή The old man?s mitten ή The magic glove) Πρόκειται για ένα κομψοτέχνημα απλότητας. Για μια κλιμακωτή ιστορία που μέσα στα λιγοστά του λόγια βάζει στο μυαλό σου χίλια δυο. Δεν έχει πλοκή. Δεν έχει δράση αξεπέραστη. Είναι το γάντι, αξεπέραστο από μόνο του. Και το μόνο δυστύχημα του είναι ότι?δεν κυκλοφορεί εδώ και πολλά χρόνια στην Ελλάδα.» ΠΗΓΗ: ΤΟ ΓΑΝΤΙ – elniplex
Aρχικά, αναρωτηθήκαμε που είναι η Ουκρανία και την εντοπίσαμε στον Παγκόσμιο χάρτη…
Διαβάσαμε την ιστορία, όπως την εκτυπώσαμε από το elniplex, ΕΔΩ, αφού στην Ελλάδα δεν κυκλοφορεί σε βιβλίο…Στη συνέχεια, τα παιδιά προσπάθησαν να την αφηγηθούν βάζοντας στη σειρά τις εικόνες (οι εικόνες από ΕΔΩ )…
Μιλήσαμε για τα ζώα που μπήκαν στο γάντι παρατηρώντας πως πρώτο μπήκε το μικρότερο (ποντίκι) και τελευταίο το μεγαλύτερο (αρκούδα) … ( ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ – ΣΥΓΚΡΙΣΗ)
Μετρήσαμε πόσα ήταν…
Τα βάλαμε μέσα σ’ένα γάντι που φτιάξαμε, με τη σειρά που μπήκαν και στην ιστορία, χρησιμοποιώντας τακτικούς αριθμούς: «πρώτο», «δεύτερο» κτλ.
…πρώτα σκόρπια…
Μετά στη σειρά…
Στη συνέχεια το δυσκολέψαμε λίγο… βάζαμε τυχαία τα ζώα στο γάντι και τα παιδιά έπρεπε να θυμηθούν με ποια σειρά είχε μπει το συγκεκριμένο….εύκολο για τα νήπια, λιγουλάκι δύσκολο για τα προνήπια…
Ξεκινήσαμε αντίστροφα και τα παιδιά έπρεπε να βάλουν πρώτο το ζώο που μπήκε τελευταίο (αντίστροφη μέτρηση)…
Γίναμε ζωάκια και σηκωθήκαμε με τη σειρά που μπήκαν τα ζώα στο γάντι…
Δραματοποήσαμε το παραμύθι, τα παιδιά έγιναν η Ποντικίνα, ο Βάτραχος, ο Λαγός, η Αλεπού, ο Λύκος, ο Σκαντζόχοιρος, η Αρκούδα…Στριμωγμένα μέσα στο «γάντι», αλλά με καλή διάθεση κι αγάπη,όλοι χώρεσαν…
Κι ένα φύλλο εργασίας από ΕΔΩ
Ακόμη ένα φύλλο εργασίας για «Το γάντι» (οι εικόνες των ζώων από ΕΔΩ )
Παίξαμε παιχνίδι μνήμης…κρύβαμε ένα ζωάκι και τα παιδιά έπρεπε να μαντέψουν ποιο λείπει…
Το κάναμε κι επιτραπέζιο το παραπάνω παιχνίδι, για να παίζουν τα παιδιά σε ζευγαράκια, στις ελεύθερες δραστηριότητες (τα ζωάκια κολλημένα με χριτς-χρατς, αφαιρείται κρυφά ένα ζώο, το άλλο παιδί πρέπει να βρει ποιο λείπει)…
Μάθαμε και το «Γ,γ» του γαντιού (υλικό από ΕΔΩ )
Κάναμε και αγώνα μπουγάδας…ποιος θα κρεμάσει πρώτος τα γράμματα για να σχηματίσει την λέξη «γάντι»;
Τέλος, φανταστήκαμε πως η τάξη μας, είναι το γάντι του παραμυθιού…Ένας μικρός -κυριολεκτικά – χώρος, όπου συνυπάρχουμε τόσο διαφορετικά άτομα, για τόσες πολλές ώρες κάθε μέρα, τόσο πολύ καιρό :διαφορετικής ηλικίας, φύλου, καταγωγής…οι μικροσυγκρούσεις αναπόφευκτες και αναμενόμενες… κι όμως, παρά τις διαφορές μας, συνυπάρχουμε αρμονικά, σεβόμενοι ο ένας τον άλλον, δείχνοντας κατανόηση, αγάπη, ενδιαφέρον, αλληλεγγύη, αποδοχή…όλα αυτά τα αποτυπώσαμε στο ΓΑΝΤΙ της τάξης μας…κι όπως είπε στο τέλος, ο Παναγιωτάκης: »ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΛΟΙ ΧΩΡΑΝΕ!»
ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ:
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ
Δημοσιεύτηκε από Μιχαηλίδου Κική
ΠΗΓΕΣ:
http://www.elniplex.com/%CF%84%CE%BF-%CE%B8%CE%AD%CE%BC%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CF%81%CF%8D%CE%B2%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%AF%CF%83%CF%89-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CE%B3%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B9