Αρχείο μηνός Σεπτεμβρίου 2015

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

TO ONOMA MAΣ

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ

Η εβδομάδα που μας πέρασε ήταν αφιερωμένη στο όνομά μας: «Το όνομα κάθε παιδιού, είναι μια λέξη με νόημα για το ίδιο το παιδί, γιατί αποτελεί το αναγνωριστικό του σημείο, είναι η υπογραφή του. Είναι η πρώτη λέξη που θέλει να διαβάσει και να γράψει ένα παιδί, αφού νιώθει μια συναισθηματική προσκόλληση με το όνομά του? (Delhaxhe, 1989)

 

Την Τρίτη, που ήρθαν τα παιδιά στο σχολείο, είδαν ότι στον χώρο υποδοχής υπήρχαν ετικέτες με το όνομά τους στις τσάντες, στα παντοφλάκια, στις κρεμάστρες.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Είχα ετοιμάσει καρτέλες με το όνομά τους(με κεφαλαία γράμματα για τα προνήπια και πεζά για τα νήπια).Τις καρτέλες αυτές θα τις χρησιμοποιούν καθ’όλη τη διάρκεια της χρονιάς, κάθε φορά που κάνουν μία ζωγραφιά ή εργασία.(Μετά από κάποιο διάστημα, θα χρησιμοποιούν την καρτέλα και από την άλλη μεριά, όπου στα νήπια είναι γραμμένο το επίθετό τους και στα προνήπια το όνομά τους με πεζά).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Σκόρπισα τις καρτέλες στο πάτωμα και κάθε παιδί έβρισκε τη δικιά του. Μετρήσαμε πόσα γράμματα έχει κάθε όνομα και κάναμε συγκρίσεις. «Ποιος έχει τα περισσότερα γράμματα; Ποιος έχει τα πιο λίγα;»

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Στη συνέχεια επικεντρωθήκαμε στο πρώτο γράμμα του ονόματός μας: τους έδειχνα κεφαλαία γράμματα και έπρεπε να αναγνωρίσουν το δικό τους. Αφού το έβρισκαν έπρεπε να το χρωματίσουν και να προσπαθήσουν να γράψουν το όνομά τους.(Γι άλλους εύκολη διαδικασία, για άλλους πιο δύσκολη αλλά όλοι προσπάθησαν!!!)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Δε χρωματίσαμε πολύ ωραία τα αρχικά μας;

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Στο πάτωμα ρίξαμε καρτέλες με το όνομά τους σε πορτοκαλί και πράσινο χρώμα. Κάθε παιδί, με τη βοήθεια της βασικής καρτέλας, έπρεπε να βρει το όνομά του.Τα κατάφεραν όλα πολύ γρήγορα κι εύκολα!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA                                                     OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Παίξαμε κι ένα παιχνίδι που είδαμε σε blog συναδέλφου: ένα παιδί, με συνοδεία μουσικής, χορεύει ανάμεσα στις αναποδογυρισμένες καρτέλες ονομάτων. Μόλις σταματήσει η μουσική σηκώνει ένα όνομα. Το παιδί, του οποίου αποκαλύφτηκε το όνομα, λέει στην υπόλοιπη ομάδα τι να κάνουν :τα σκυλάκια, τους γίγαντες, τους γέρους, ότι πίνουν κτλ. Διασκεδάσαμε και γελάσαμε πολύ!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Κάναμε και δυο φύλλα εργασίας που βρήκαμε σε blog συναδέλφων σχετικά με το όνομα, τη 2η λίγο «πειραγμένη».

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Στο 2η εργασία γράψαμε το όνομά μας και ζωγραφίσαμε κάτι που αρχίζει από το ίδιο γράμμα, πχ.  Χάρης-χέρι, Ιφιγένεια-ιπποπόταμος, Δημήτρης -δέντρο  κτλ.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Όλη τη βδομάδα,ετοιμάζαμε σουπλά με το όνομά μας-σαρανταποδαρούσα.Κόβαμε, βάφαμε, στολίζαμε, πλαστικοποιούσαμε…Το αποτέλεσμα μας ενθουσίασε και γι΄αυτό υποσχεθήκαμε να τα προσέχουμε πολύ…Φωτογραφηθήκαμε με μεγάλη χαρά κι…ας μη φαίνεται!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Την Παρασκευή, με αφορμή μια σύγκρουση κάποιων παιδιών που ήθελαν να παίξουν στο κουκλόσπιτο και δεν χωρούσαν, αποφασίσαμε να ορίσουμε συγκεκριμένο αριθμό παιδιών που θα παίζουν σε κάθε  »γωνιά». Χρησιμοποιήσαμε καρτέλες από τη συνάδελφο Ανθή Ζήση και μανταλάκια με το όνομά μας.Τώρα ποια ξέρουμε πόσοι μπορούμε να παίζουμε σε κάθε γωνιά και πως αν είναι «γεμάτη» θα πρέπει να περιμένουμε λίγο….

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ήταν μια γεμάτη κι ενδιαφέρουσα εβδομάδα!

Δημοσιεύτηκε από Μιχαηλίδου Κική.

 

 

ΠΡΩΤΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Ξεκίνησε λοιπόν κι αυτή η σχολική χρονιά !
Τα παιδάκια , άλλα πιο άνετα και άλλα πιο μαζεμένα πέρασαν τη πόρτα του νηπιαγωγείου .
Τις πρώτες ημέρες παίξαμε πολλά παιχνίδια για να γνωριστούμε καλύτερα , είδαμε τους χώρους του νηπιαγωγείου και γνωρίσαμε κάποια υλικά και κάποιες «γωνιές » της τάξης.
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ
Συστηθήκαμε, λέγοντάς το όνομά μας με διάφορους τρόπους, χαρούμενα, θυμωμένα, νυσταγμένα,  συλλαβίζοντάς το με τη βοήθεια του ταμπουρίνου…

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Γίναμε ζευγαράκια και συστηθήκαμε, χορεύοντας, ακουμπώντας τις μυτούλες μας, τις παλάμες μας, τους αγκώνες μας κτλ.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Παίξαμε παζλ, πλαστελίνη, στη «γωνιά του κομμωτηρίου»   -συζητώντας ταυτόχρονα πως θα προσέχουμε και θα διατηρούμε όλα τα πράγματα του σχολείου-   χωρίσαμε τους μαρκαδόρους σε κουτάκια και κάναμε την πρώτη μας ζωγραφιά….

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Διαβάσαμε πολλά βιβλία που έφερα  από τη Δημόσια Βιβλιοθήκη Βέροιας για την πρώτη μέρα στο σχολείο…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Διασκεδάσαμε και γελάσαμε πολύ με την «βαρκούλα και την τρικυμία»  (Τα παιδιά κουνάνε δυνατά το σεντόνι προσέχοντας όμως να μην τους πέσει το μπαλόνι έξω γιατί είναι η βαρκούλα που βουλιάζει).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Όταν ερχόταν η ώρα του πρωινού, μπαίναμε σε τρενάκι για να πάμε να πλυθούμε και να κάτσουμε για το φαγητό  μας…

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAΕOLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Εκμεταλλευτήκαμε τον καλό καιρό και συνεχίζαμε τα παιχνίδια στην αυλή , παίζοντας και με τους φίλους μας από το κλασικό τμήμα…

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Αγαπημένα μας παιδιά, περάσαμε πολύ ωραία μαζί σας αυτή την πρώτη εβδομάδα, πιστεύουμε το ίδιο κι εσείς, συμφωνείτε;

(το φύλλο εργασίας είναι από blog συναδέλφου)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Δημοσιευμένο από Μιχαηλίδου Κική

 

 

 

 

AΓΙΑΣΜΟΣ

Ο αγιασμός θα πραγματοποιηθεί στον αύλιο χώρο του Δημοτικού Σχολείου Σταυρού,

στις 09:00 π.μ. την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015.

Στη συνέχεια θα ακολουθήσει σύντομη ενημέρωση των γονιών από τις νηπιαγωγούς.

Προσαρμογή του παιδιού στο νηπιαγωγείο ? Οδηγός γονέων

Οι καλοκαιρινές διακοπές έφτασαν στο τέλος τους και μια νέα σχολική χρονιά ξεκινά. Όλες είμαστε έτοιμες να υποδεχτούμε στην αγκαλιά μας, τα νέα και τα παλιά μας παιδιά και μαζί τους να ταξιδέψουμε στον κόσμο της γνώσης, του παιχνιδιού, της χαράς και της αμοιβαίας αγάπης!!!! 
Ευχόμαστε ολόψυχα «Καλή Σχολική χρονιά» σε όλους, εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές. Καλή δύναμη σε όλους μας!

 

Προσαρμογή του παιδιού στο νηπιαγωγείο ? Οδηγός γονέων

 

 

Προσαρμογή του παιδιού στο νηπιαγωγείο - Οδηγός γονέων

 

 

Σε λίγες μέρες τα σχολεία ανοίγουν! Μια νέα σχολική χρονιά ξεκινά γεμάτη μεγάλες προσδοκίες από μικρούς και μεγάλους. Η πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο είναι μια πολύ σπουδαία μέρα, είτε το παιδί έχει φοιτήσει προηγούμενα σε κάποιο παιδικό σταθμό, είτε έρχεται κατευθείαν από την αγκαλιά των αγαπημένων του ανθρώπων στο σπίτι, καθώς ξεκινά γι?αυτό επίσημα η μαθητική του πορεία! 

Κάποιες φορές όμως αυτή η πρώτη μέρα (ίσως και αρκετές από τις επόμενες!) δεν μοιάζει καθόλου με την ονειρεμένη, γεμάτη χαμόγελα, ημέρα που προσδοκούν οι περισσότεροι γονείς,αλλά μπορεί να φτάσει σε μερικές περιπτώσεις να είναι και σκέτη καταστροφή!

Απόλυτα φυσιολογικό έχουμε να σας πούμε, ύστερα από αρκετά χρόνια εμπειρίας στην τάξη του νηπιαγωγείου. Απλά ηρεμήστε και ακούστε μερικές συμβουλές που έχουμε να σας δώσουμε, ευελπιστώντας ότι θα εξομαλύνουμε λιγάκι τη δυσκολία της κατάστασης.

1)Ψυχραιμία! Τα παιδιά μαθαίνουν μιμούμενα τη συμπεριφορά των γονιών τους, οπότε το δικό σας έκδηλο άγχος και η υπερβολική ανησυχία είναι σχεδόν βέβαιο ότι μπορούν να επηρεάσουν το παιδί σας αρνητικά κατά την προσαρμογή του, ακόμη κι αν το ίδιο δεν είχε τέτοια πρόθεση αρχικά!

2)Αποδεχτείτε το γεγονός ότι οι πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο μπορεί να είναι λίγο δύσκολες.Κάποια παιδιά μπορεί να βιώσουν το άγχος του αποχωρισμού, να είναι πολύ ντροπαλά ή πολύ ταραγμένα. Αν το παιδί  κλαίει όταν το αφήνετε στο σχολείο, παραμείνετε ήρεμοι και σκεφτείτε θετικά. Μην χρονοτριβείτε, απλά καθησυχάστε το παιδί λέγοντας ότι όλα θα πάνε καλά και θα επιστρέψετε σύντομα να το πάρετε. Αφήστε στους εκπαιδευτικούς το περιθώριο να κάνουν ελεύθερα και απρόσκοπτα αυτό που γνωρίζουν πολύ καλά! Αν τώρα η αρνητική συμπεριφορά συνεχιστεί για καιρό επιδιώξτε την κατ?ιδίαν συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς προκειμένου να χαράξετε κοινή στρατηγική προς όφελος του παιδιού.

3)Συζητήση με τους εκπαιδευικούς. Μιλήστε με τους εκπαιδευτικούς για τα ενδιαφέροντα, τις δυνατότητες αλλά και τις αδυναμίες του παιδιού. Καλό θα είναι να είστε ειλικρινείς ώστε οι εκπαιδευτικοί να σχηματίσουν μια σαφή εικόνα της προσωπικότητας και των αναγκών του παιδιού.

4)Συνέπεια στην ώρα αποχώρησης. Ίσως από τα πιο σημαντικά μέρη  της ομαλής προσαρμογής του παιδιού στο νηπιαγωγείο είναι η συνέπεια των λόγων σας. Πάση θυσία να εμφανίζεστε μπροστά του την ώρα που του έχετε υποσχεθεί. Μόνο έτσι θα νιώσει ασφαλές και σίγουρο ότι πραγματικά όλα θα πάνε καλά, όπως του είπατε!

5) Φτιάξτε ένα ωρολόγιο πρόγραμμα στο σπίτι και ακολουθήστε το χωρίς αποκλίσεις. Ένα παιδί που ζει χωρίς πρόγραμμα είναι ανασφαλές, καθώς δεν γνωρίζει τί του επιφυλάσσεται και πολύ πιθανόν να δυσκολευτεί στην επαφή του με το σχολικό πρόγραμμα.

6)Αποφύγετε τις συγκρίσεις με τις αντιδράσεις άλλων παιδιών, κατά την περίοδο της προσαρμογής τους στο νηπιαγωγείο. Μια τέτοια στάση αποτελεί μια μη δίκαιη κρίση απέναντι στο παιδί και αποδεικνύει έλλειψη σεβασμού στη μοναδικότητα της προσωπικότητας του.

7)Δείξτε ενδιαφέρον. Αναζητήστε  ανακοινώσεις στον πίνακα ανακοινώσεων του νηπιαγωγείου ή σημειώματα στην τσάντα του παιδιού. Ακολουθήστε τις οδηγίες που σας δίδονται, γραπτά ή προφορικά. Με αυτό τον τρόπο κρατάτε την επαφή σας με το σχολείο, θεμελιώνετε τη σχέση σας με τους εκπαιδευτικούς και διευκολύνετε το παιδί στην καθημερινότητά του, καθώς δεν έχει να ανησυχεί για επιπλέον ζητήματα π.χ. αν υπάρχουν στην τσάντα του όλα τα απαραίτητα.

8)Φροντίστε να πηγαίνει κάθε βράδυ νωρίς για ύπνο και προσφέρετε του ένα ήρεμο πρωινό ξύπνημα. Το παιδί με αυτό τον τρόπο είναι ξεκούραστο και χαλαρό, οπότε έτοιμο να αντιμετωπίσει με πιο θετική διάθεση τις όποιες δυσκολίες της ημέρας.

9) Δώστε ευκαιρίες στο παιδί να γίνει ανεξάρτητο και υπεύθυνο. Ακόμη κι ένα 5χρονο παιδί μπορεί να αναλάβει κάποια καθήκοντα στο σπίτι, και πιθανόν,αν του δοθεί η ευκαιρία να την αδράξει με χαρά προκειμένου να σας αποδείξει πόσο καλά τα καταφέρνει. Ασχολίες όπως το στρώσιμο του τραπεζιού ή το πότισμα είναι μια καλή αρχή. Ενώ θεωρούμε αυτονόητη την καλλιέργεια των δεξιοτήτων αυτοεξυπηρέτησης.

10) Στο τέλος της μέρας, αφήστε για λίγες ημέρες στην άκρη τα προσωπικά σας προβλήματα και τις υποχρεώσεις και ας είστε απλά ο γονιός που το παιδί χρειάζεται δίπλα του σ?αυτό το τόσο σημαντικό, νέο ξεκίνημα.

Καλή αρχή!

Καλή σχολική χρονιά!

Πηγή:   Meleniro

http://www.meleniro.gr/2015/08/%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CE%B1%CF%81%CE%BC%CE%BF%CE%B3%CE%AE-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CF%8D-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%B7%CF%80%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%B5/