ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ

Και φτάσαμε αισίως στην τρίτη εβδομάδα σχολικής ζωής, μια εβδομάδα αφιερωμένη στους κανόνες.…Δόθηκε μεγάλη έμφαση στους κανόνες της τάξης, στο να γίνουν απολύτως κατανοητοί και σεβαστοί απ΄τα παιδιά γιατί  η -ή μη- αποδοχή τους καθορίζει το κλίμα της τάξης όλη τη χρονιά, τις διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ των παιδιών και μεταξύ των παιδιών και των εκπαιδευτικών….Ξεκινάμε λοιπόν…

Αρχικά μιλήσαμε για τους κανόνες υγιεινής…Παρατηρήσαμε και συζητήσαμε τον πίνακα αναφοράς. Στη συνέχεια πήγαμε στο μπάνιο  κι εφαρμόσαμε στην πράξη ότι είχαμε συμφωνήσει(πατάμε καζανάκι, πλένουμε χεράκια προσεκτικά κτλ). Κολλήσαμε καρτέλες και στην τουαλέτα για να μην ξεχνιόμαστε ποτέ!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Όταν γυρίσαμε στην τάξη, μας περίμενε ένας καινούριος φίλος μας…ένα σκυλάκι! Αφού συστηθήκαμε, μας είπε πως ήταν πολύ στεναχωρημένο γιατί στο σκυλοσχολείο που πήγαινε δεν τον ήθελαν τα άλλα σκυλάκια και η κυρία του το μάλωνε. Όταν το ρωτήσαμε γιατί, μας είπε πως «μερικές φορές χτυπάει τα άλλα σκυλάκια, τα κοροϊδεύει, χαλάει τα παιχνίδια  τους, κάνει φασαρία, τρέχει μέσα στην τάξη και πολλά, πολλά άλλα! Όλα τα παιδιά του απάντησαν πως δε φέρεται σωστά και άρχισαν να του εξηγούν πως πρέπει να συμπεριφέρεται μέσα στην τάξη.Τους πρότεινα να γράψουμε όσα είπαν και να του τα δώσουμε για να τα θυμάται…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Μόλις έφυγε ο φίλος μας, χωρίσαμε καρτέλες κανόνων σε 2 ομαδούλες:  τι είναι σωστό και τι πρέπει να αποφεύγουμε να κάνουμε μέσα στην τάξη.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Τους κανόνες αυτούς για να τους θυμόμαστε αλλά και να τους αναφέρουμε όποτε κρίνεται απαραίτητο, τους κολλήσαμε σε δύο καμηλοπαρδάλεις ( στην ασπρόμαυρη , τι κάνουν τα άτακτα χεράκια – στη χρωματιστή, τι κάνουμε όλα εμείς, τα παιδάκια της τάξης μας) και τις τοποθετήσαμε μέσα στην τάξη.(Το πατρόν της  καμηλοπάρδαλης είναι από το γνωστό blog: krokotak και την ιδέα την πήρα από blog συναδέλφου. Όλες οι καρτέλες για τους κανόνες και την τουαλέτα είναι από το blog της συναδέλφου Ανθής Ζήση).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Τα παιδιά είπαν πως θα τηρούν τους κανόνες…τους εξήγησα τότε πως για να είναι σωστή η συμφωνία, πρέπει να υπογράψουμε κι ένα «συμβόλαιο»…υπογράψαμε όλοι λοιπόν και…ιδού!   ( το «συμβόλαιο» είναι από το blog : «Το Νηπιαγωγείο μ” αρέσει πιο πολύ»)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Κανόνες όμως δεν έχουμε μόνο μέσα στην τάξη αλλά και έξω στην αυλή. Π.χ. στα ομαδικά παιχνίδια περιμένουμε ήσυχα τη σειρά μας…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Την τάξη μας όμως επισκέφτηκε κι ένας άλλος καινούριος φίλος μας, ο Γιωργάκης (όπως τον «βαφτίσαμε»). Ήρθε να μας θυμίσει τους κανόνες της «παρεούλας», δηλ. πως συμπεριφερόμαστε όταν είμαστε όλοι μαζί και συζητάμε, μας μιλάει η κυρία, μας διαβάζει ένα παραμύθι κτλ. Εμείς του κάναμε μία αθώα πλακίτσα και κάναμε τα αντίθετα, ξαπλώναμε κάτω, μιλούσαμε και γελούσαμε, πειράζαμε τους διπλανούς μας αλλά στο τέλος γίναμε όλοι…Γιωργάκης!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Διαβάσαμε και δύο βιβλία σχετικά μ” αυτό που διαπραγματεύομασταν στη τάξη…και καταλήξαμε πως τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε αλλά για χαιρετάμε, να στέλνουμε φιλιά, να αγκαλιαζόμαστε…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA     OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Κάναμε και 2 φύλλα εργασίας σχετικά με τους κανόνες(το 2ο είναι από ξένο blog που το τροποποίησα)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA Slide6 smaller Slide5smaller

Βάλαμε και ομάδες υπηρεσίας, δηλαδή βοηθούς που αλλάζουν κάθε μέρα και που έχουν κάποιες συγκεκριμένες υποχρεώσεις…(η καρτέλα αναφοράς από blog συναδέλφου)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Τελειώνοντας με τους κανόνες, ασχοληθήκαμε ιδιαίτερα με τη «γωνιά του υπολογιστή». Μια γωνιά που έλκει ιδιαίτερα τα παιδιά κι αν δεν ακολουθούνται κανόνες δημιουργούνται συγκρούσεις, διαφωνίες κι άλλες δυσάρεστες καταστάσεις.. Αφού κουβεντιάσαμε, αποφασίσαμε τους παρακάτω κανόνες για να απολαμβάνουν και να διασκεδάζουν όλα τα παιδιά με τον υπολογιστούλη μας (οι κανόνες είναι από το blog «Προσχολικά», με ορισμένες προσθήκες εκ μέρους μου και η καρτέλα από το blog «Το νέο νηπιαγωγείο που ονειρεύομαι».) Η κλεψύδρα των 10 λεπτών μας βοηθάει να ξέρουμε πότε τελειώνει ο χρόνος μας.

____2   ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΟΥΛΗ OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Επίσης, τη βδομάδα που μας πέρασε βάλαμε ετικέτες στα συρτάρια μας, διακοσμήσαμε την πόρτα μας, την είσοδο(το πατρόν το βρήκα στο blog της συναδέλφου Αριάδνης Ευαγγελοπούλου), ξεκινήσαμε  το παρουσιολόγιό μας και αρχίσαμε να εξοικειωνόμαστε με το ψαλίδι χρησιμοποιώντας φύλλα εργασίας από το ebook: «Μαθαίνω να χρησιμοποώ το ψαλίδι»  http://eidikospaidagogos.gr/wp-content/uploads/2014/01/%CE%9C%CE%B1%CE%B8%CE%B1%CE%AF%CE%BD%CF%89-%CE%BD%CE%B1-%CF%87%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%B9%CE%BC%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B9%CF%8E-%CF%84%CE%BF-%CF%88%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B4%CE%B9.pdfOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Γιορτάσαμε και τα γενέθλια του Κωστή από το κλασικό τμήμα…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Αλλά η εβδομάδα μας δεν τελείωσε…στην επόμενη ανάρτηση θα δείτε τι δραστηριότητες κάναμε και τι δωράκι ετοιμάσαμε για τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας που γιόρταζαν την 1η Οκτωβρίου!

 

 

Δημοσιεύτηκε από την Μιχαηλίδου Κική