www.kizoa.com_collage_2016-02-14_01-17-11

XEIMΩΝΑΣ (3ο μέρος)

 ΜΕΡΑ – ΝΥΧΤΑ

Συνεχίζοντας τις υποδιαιρέσεις του χρόνου, δες  ΧΕΙΜΩΝΑΣ (1ο μέρος)   αναφερθήκαμε και στη «ΜΕΡΑ – ΝΥΧΤΑ». Με τη βοήθεια της υδρογείου σφαίρας κι ενός φακού, μιλήσαμε   για το θέμα.

068  070074   075

 

Παίξαμε παιχνίδι με τη μέρα και τη νύχτα…Η νύχτα έχασε τα παιδάκια της, τα αστεράκια της, γιατί της τα “κλεψε η μέρα…Τα παιδιά προσφέρθηκαν να τη βοηθήσουν, μόνο που για να πάρουν πίσω τα αστεράκια και να τα βάλουν ξανά στον ουρανό, έπρεπε να περάσουν κάποια εμπόδια, χωρίς να ξυπνήσουν τη μέρα: 1) Να σταματήσουν το φτέρνισμα μιας αρκούδας, 2) Να περάσουν μια γέφυρα χωρίς να την ακουμπήσουν γιατί τότε τραγουδάει και ξυπνάει το τέρας, 3) Να περάσουν ανάμεσα από 2 βουνά που γαργαλιούνται όταν τα ακουμπήσει κάποιος και 4) Να κάνουν τον γύρο μιας λίμνης μ” έναν κροκόδειλο που κοιμάται, χωρίς να τον ενοχλήσουν γιατί αν ξυπνήσει θα φωνάξει δυνατά και θα ξυπνήσει  τη μέρα!

094  095096   097 103  111112 118 114  116  119

Στο τέλος, ο ουρανός της νύχτας γέμισε με αστέρια και η νύχτα σταμάτησε να κλαίει κι έγινε ευτυχισμένη…

122  125

Κάναμε και μόμπιλ με το φεγγάρι και τον ήλιο…

080   078

ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΟ – ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ

Μιλώντας για τον χειμώνα, αναφερθήκαμε και στις χαμηλές θερμοκρασίες…Αλήθεια, τι εννοούμε λέγοντας θερμοκρασία; Πώς τη μετράμε; Με ποια όργανα; Όλα αυτά τα κουβεντιάσαμε μέσα στην τάξη και παρουσιάσαμε όργανα μέτρησης της θερμοκρασίας, τόσο της ατμόσφαιρας όσο και του σώματος…

056  059

Μετρήσαμε τη θερμοκρασία στην τάξη, στην αυλή, στην κατάψυξη..

055  092

Παίξαμε με τα θερμόμετρα, χρησιμοποιώντας τις έννοιες: μεγαλύτερο – μικρότερο..

060

Μιλήσαμε για το μείον (-) της θερμοκρασίας…Κατανοήσαμε πως στο μηδέν (0) παγώνει το νερό..

026

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε εποχές και θερμοκρασίες…η κάθε εποχή έπρεπε να βρει τη σωστή θερμοκρασία και αντίστροφα…

042

046  049 054

047  052

 

Συζητήσαμε για τα μόρια του αέρα που μας περιβάλλει…Για να το κατανοήσουμε καλύτερα, φουσκώσαμε μπαλόνια και μάθαμε πως μέσα στο φουσκωμένο μπαλόνι υπάρχουν μόρια αέρα…Γίναμε τα μόρια του κρύου αέρα που κινούνται αργά και τα μόρια του θερμού αέρα που κινούνται γρήγορα…

132  133  040   038

Φτιάξαμε θερμόμετρα από ρολά…

009  010011 012013  014

031  027028  029030

 

ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ

Αναφερθήκαμε συνοπτικά και στη χειμερία νάρκη…ποια ζώα πέφτουν σε χειμερία νάρκη ή χειμέριο ύπνο, πόσο καιρό, γιατί γίνεται αυτό…Φτιάξαμε ζωάκια και γράψαμε τα ονόματά τους…Τα βάλαμε να κοιμηθούν τοποθετώντας και μια πινακίδα «Πως πρέπει να κάνουμε ησυχία»!

015  016018  019  021024

 

ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΗ ΕΝΔΥΣΗ

Αφού μιλήσαμε για το πως ντυνόμαστε τώρα τον χειμώνα, παίξαμε με  ρουχαλάκια…έπρεπε, σε κάθε πουλόβερ να τοποθετήσουμε τόσες καρδούλες όσες έδειχνε ο αριθμός στο παντελόνι…

061   063064  066073

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΥ ΜΕ ΠΑΤΑΤΑ

Έχοντας προηγηθεί η συζήτηση για τη μέρα και τη νύχτα, σκεφτήκαμε να φτιάξουμε έναν χιονάνθρωπο τη νύχτα! Πήραμε μαύρο χαρτόνι, άσπρη τέμπερα, πατατούλες, τις κόψαμε στη μέση και ξεκινήσαμε!

081  082  084086  087  088

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ

Δημοσιεύτηκε από Μιχαηλίδου Κική