Kάτι παραπάνω από ανοιξιάτικος ο καιρός αυτή τη βδομάδα και πολύ δύσκολο για μικρούς και μεγάλους να μαζευτούμε μέσα στην τάξη… τα παιχνίδια στην αυλή πολλά…bowling, κουτσό, στεφάνια, κουβαδάκια, basket, κυνηγητό…
Καταφέραμε όμως να οργανώσουμε τη Δανειστική μας Βιβλιοθήκη και την Παρασκευή να δανειστούμε το πρώτο μας βιβλίο…
Αρχικά αποφασίσαμε να οργανώσουμε τη Βιβλιοθήκη της τάξης…την αδειάσαμε λοιπόν από τα βιβλία που υπήρχαν από την αρχή της χρονιάς..
Στη συνέχεια τα παιδιά ξεφύλλισαν κι επεξεργάστηκαν τα βιβλία που δανειστήκαμε από τη Δημοτική Βιβλιοθήκη της Βέροιας και θα εμπλουτίσουν τη δική μας Βιβλιοθήκη γι΄αυτόν τον μήνα…
Επιλέξαμε το βιβλίο που μας άρεσε…πρωτού το βάλουμε όμως στη θέση του έπρεπε να βρούμε τη φωτοτυπία του εξωφύλλου του…
Τώρα πια, κάθε βιβλίο έχει συγκεκριμένη θέση στη βιβλιοθήκη μας!
Κάτι πιο δύσκολο τώρα…να βάλουμε το φυλλαράκι με τον τίτλο του βιβλίου μπροστά από το σωστό βιβλίο…χωριστήκαμε σε ζευγαράκια (μικρό-μεγάλο νήπιο).Ψάξαμε αρκετά αλλά τα καταφέραμε….Εδώ η βοήθεια των μεγάλων νηπίων ήταν σημαντική…
Πήραμε το αγαπημένο μας βιβλίο και προσπαθήσαμε να ζωγραφίσουμε το εξώφυλλό του και να γράψουμε τον τίτλο του (Το φύλλο εργασίας από ΕΔΩ, λίγο «πειραγμένο» )…
Ψηφίσαμε το εξώφυλλο που μας άρεσε περισσότερο, τοποθετώντας το μανταλάκι με το όνομά μας πάνω στη ζωγραφιά…
Την άλλη μέρα μας περίμενε μια πολύ ευχάριστη έκπληξη…μας επισκέφτηκε ο φίλος μας το σκυλάκι… ήταν όμως πολύ στεναχωρημένο γιατί το είχε μαλώσει η κυρία του…Ο λόγος; Είχε καταστρέψει ένα βιβλίο από τη βιβλιοθήκη του δικού του σχολείου.. Ευκαιρία λοιπόν να μιλήσουμε για τους κανόνες των βιβλίων… (Το βιβλιαράκι «Οι φίλοι του δάσους πηγαίνουν σχολείο» είναι από την συνάδελφο Μαρία Δραγασιά και μπορείτε να το δείτε ΕΔΩ ).Οι καρτέλες με τους κανόνες από ΕΔΩ κι ΕΔΩ..
Ζωγραφίσαμε τους κανόνες (Το φύλλο εργασίας το πήραμε από ΕΔΩ
Υπογράψαμε και συμβόλαιο πως θα τηρούμε τους κανόνες που αποφασίσαμε για τα βιβλία και τη δανειστική μας βιβλιοθήκη και το τοποθετήσαμε στον χώρο της βιβλιοθήκης (Η εικόνα για το συμβόλαιο από ΕΔΩ )
Mιλήσαμε για το εξώφυλλο και το οπισθόφυλλο ενός βιβλίου, τον συγγραφέα, τον εικονογράφο, τον εκδοτικό οίκο… Τα στοιχεία μιας ιστορίας(ήρωες, τόπος, χρόνος, πλοκή) Συζητήσαμε και με τη βοήθεια καρτελών κατανοήσαμε πως γίνεται ένα βιβλίο…Μάθαμε λέξεις σχετικές με το βιβλίο… (Οι καρτέλες είναι από ΕΔΩ , ΕΔΩ , ΕΔΩ )
Βλέπουμε το εξώφυλλο και βρίσκουμε τον τίτλο…
Τον συγγραφέα…
τον εκδοτικό οίκο…
Το οπισθόφυλλο…
Διαβάσαμε το βιβλίο με το οποίο συμμετείχαμε την περσινή χρονιά στον διαγωνισμό φιλαναγνωσίας των εκδόσεων «Ψυχογιός» και διακριθήκαμε (δείτε ΕΔΩ) , τις «ΚΟΚΚΙΝΕΣ ΚΑΟΥΜΠΟΪΚΕΣ ΜΠΟΤΕΣ» ,βρήκαμε την ηρωίδα, που εξελίσσεται η ιστορία, την υπόθεση και στη συνέχεια τα παιδιά έπρεπε να βάλουν στη σωστή χρονική σειρά τις εικόνες…
Συζητήσαμε για το τι μας προσφέρει η ανάγνωση ενός βιβλίου: Ονειρευόμαστε, «ταξιδεύουμε», γελάμε, προβληματιζόμαστε, φανταζόμαστε, διασκεδάζουμε, μαθαίνουμε και πολλά άλλα…Όλα αυτά τα γράψαμε όπως μπορούσαμε σε φυλλαράκια και τα βάλαμε στο «Δέντρο της Γνώσης»…
Και τώρα που οργανώσαμε τη δανειστική μας βιβλιοθήκη, ας βγούμε κι αναμνηστικές φωτογραφίες!
Έτσι λοπόν την Παρασκευή ήμασταν έτοιμοι να δανειστούμε το πρώτο μας βιβλίο! Ας δούμε λίγο την διαδικασία: το παιδί διαλέγει το βιβλίο που επιθυμεί, τοποθετεί την καρτέλα με τον τίτλο στη φωτογραφία του και την καρτέλα με το όνομά του στο βιβλίο.Στη συνέχεια «υπογράφει» στην ατομική καρτέλα δανεισμού…
Mέσα σε κάθε φάκελο, εκτός από το βιβλίο βάλαμε κι ένα γράμμα από το βιβλίο που τους μιλά για το πως πρέπει να το προστατεύουν, ένα φύλλο καταγραφής κι αξιολόγησης (τα βρήκαμε στο Μικρό Νηπιαγωγείο), ένα ενημερωτικό φυλλάδιο για τους γονείς (το βρήκαμε στο Νηπιαγωγός για πάντα) τα 10 δικαιώματα του μικρού αναγνώστη και εικονογραφημένους τους κανόνες (από ΕΔΩ )
Θα παίρναμε κι αυτούς τους ωραίους σελιδοδείκτες ( που βρήκαμε ΕΔΩ) όπου ανάλογα με τα βιβλία που έχουμε δανειστεί θα σημειώνουμε και το αντίστοιχο νούμερο, αλλά δεν προλάβαμε να τους ετοιμάσουμε!…Δεν πειράζει, την επόμενη Παρασκευή!
Τέλος, να υπενθυμίσουμε ότι πολλά ψηφιακά βιβλία έχουμε στην ιστοσελίδα του νηπιαγωγείου μας, τα οποία μπορείτε να δείτε πατώντας ΕΔΩ.
KΑΛΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΤΑΞΙΔΙΑ!!!
Δημοσιεύτηκε από Μιχαηλίδου Κική (ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ)
ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΠΟ ΤΟ BLOG ΜΙΚΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ (1/Θ Νηπ/γείο Μικρόπολης Ν.Δράμας)
-Γκλιάου, Γουργιώτου. ([χ.χ.]). Η αξιοποίηση της βιβλιοθήκης στο νηπιαγωγείο ως μέσο για την εκπλήρωση στόχων του προγράμματος σπουδών της Γλώσσας.
-Οδηγός Νηπιαγωγού ΠΙ & ΥΠΕΠΘ, ΟΕΔΒ, 2006.
-Χλαπανά, Ε. (2011). Η οργάνωση της γωνιάς της βιβλιοθήκης στην προσχολική τάξη και. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ? ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ.4, 123-143.
- Δείξτε στα παιδιά το εξώφυλλο του βιβλίου και ζητήστε τους να προβλέψουν το περιεχόμενο. (Για τι πράγμα νομίζεις ότι μιλάει αυτό το βιβλίο;)
- Προτρέψτε τα, να διαβάσουν τον τίτλο του βιβλίου ή να αναγνωρίσουν σε αυτόν γνωστές τους λέξεις ή γράμματα.
- Παροτρύνετε τα παιδιά να μιλήσουν για τις δικές τους εμπειρίες, οι οποίες σχετίζονται με την υπόθεση του βιβλίου (π.χ. Εσύ έχεις δει αλεπού;)
- Παροτρύνετε τα παιδιά να σχολιάζουν την ιστορία καθώς την ακούν (π.χ. Τι λέτε να έγινε; Τι είπαν ο κόρακας με την αλεπού;)
- Αναλύστε ότι είναι απαραίτητο, έννοιες και λέξεις του κειμένου που δεν καταλαβαίνουν.
- Απευθύνετε πότε-πότε ερωτήσεις, για να ελέγξετε κατά πόσο τα παιδιά κατανοούν το νόημα της ιστορίας.
- Ζητήστε από τα παιδιά να προβλέψουν σε ορισμένα σημεία της ιστορίας τι θα συμβεί αργότερα. (τι λέτε ότι θα γίνει;)
- Επαναλάβετε στοιχεία της ιστορίας (σκηνικό :-Πού διαδραματίστηκε η ιστορία; Στόχο: -Τι ήθελε η αλεπού να πετύχει;)
- Βοηθήστε τα παιδιά να συσχετίσουν τα γεγονότα που αφορούσαν τους βασικούς πρωταγωνιστές της ιστορίας, με παρόμοια γεγονότα της δικής τους ζωής.
- Να υποβάλλουν ερωτήσεις σχετικές με το περιεχόμενο του βιβλίου.
- Να ζωγραφίσουν εικόνες σχετικές με το κείμενο , να «εξερευνήσουν» γράμματα και λέξεις .
- Να συνθέσουν μια παρόμοια δική τους ιστορία.
Πηγή:http://dim-voupert.europe.sch.gr
___________________________________________________________________________